”Var är citatet ifrån?”-leken

En svensk klassiker!

"dom tror vi har glömt den där snubben... ordförande Mao... men de e fel... va fan... en dag kommer han tillbaka... han e uppe i bergen nu... tyckte de blev för jobbigt med socialen å alla brudarna liksom... jag kände en som snackat me han... sa de var jävla sjysst... fan... hela jävla prylen... Elvis... gud... kvinnan... de e samma sak... egentligen e de friheten man söker..."

En svensk klassiker!

"dom tror vi har glömt den där snubben... ordförande Mao... men de e fel... va fan... en dag kommer han tillbaka... han e uppe i bergen nu... tyckte de blev för jobbigt med socialen å alla brudarna liksom... jag kände en som snackat me han... sa de var jävla sjysst... fan... hela jävla prylen... Elvis... gud... kvinnan... de e samma sak... egentligen e de friheten man söker..."
Hm, här kanske behövs ledtrådar. Det är ett grafiskt medium citatet är hämtat från, och upphovspersonen har starka kopplingar till alternativkulturella strömningar.

En svensk klassiker!

En till ledtråd, sedan får jag gå med på att det var för svårt:
Tecknarens mest kända karaktär heter Åke och är tillsammans med en Anna. Deras respektive efternamn visar att de är som gjorda för varandra.

Back