Well, det var i alla fall jag som kom med citat den gången.Nej, det var inte du. Och visst är det Invader Zim.
Däremot så behöver ju @God45 sätta på sig dumstruten och ställa sig i hörnet!
Notice the masochistic tendency of leftist tactics. Leftists protest by lying down in front of
vehicles, they intentionally provoke police or racists to abuse them, etc. These tactics may often
be effective, but many leftists use them not as a means to an end but because they prefer
masochistic tactics. Self-hatred is a leftist trait.
Tro inte att vi inte har koll på allt som sägs, och kommer hålla alla ansvariga för vad som sägs här!Blev jag just rättad 8 månader senare?!![]()
Ja! Det är UNA-bombaren!Är inte det där Una-bombaren?
Tânk intro. Typ. Förstås, nån som vaknar. Vem, vad, en moder? Solen går upp.Ringer definitivt en klocka, men kan inte värka fram varifrån...
Teletubbies?Tânk intro. Typ. Förstås, nån som vaknar. Vem, vad, en moder? Solen går upp.
Vill nästan säga att det är rätt. Men nej. Tror du min dotter tittade på Teletubbies?;Teletubbies?
Håller med. Ni får en ledtråd om mediet: jag köpte det till PS2. Hon har just tagit alla achievements på sin dator. Det ska komma en del 2 sägs det.Det hade varit roligare att gissa på att det är din dotter som sa det om det inte redan kommit en massa svar, men...
Übereil, som inte har några seriösa gissningar
Beyond good and evil?Det ska komma en del 2 sägs det.
Jävligt bra gissning, jag skaffade och spelade i samma veva (och älskar det, har tänkt citera det här ibland). Men det här är mer vad en elak och dum person helt fel skulle kalla en Zelda-klon.Beyond good and evil?
Jävligt bra gissning, jag skaffade och spelade i samma veva (och älskar det, har tänkt citera det här ibland). Men det här är mer vad en elak och dum person helt fel skulle kalla en Zelda-klon.
Det är ännu mer.. japansktFinal Fantasy… 10? Det låter FF:igt.
När jag köpte Bgae beskrevs det som "Zelda för vuxna"Men det här är mer vad en elak och dum person helt fel skulle kalla en Zelda-klon.
Det är ännu mer.. japanskt
Samma där, jävligt bra gissning och jag spelade det till döds. Men aldrig hon. Var mitt favoritspel tills Hollow Knight tror jag.Eller, med den här ledtråden… Shadow of the Colossus?
OkamiOh! Oh! Är det där man är en vit varg och målar? Det folk sade var en Twilight Princess klon?
Fuck, jag minns inte vad det heter.
Oh! Oh! Är det där man är en vit varg och målar? Det folk sade var en Twilight Princess klon?
Fuck, jag minns inte vad det heter.
Double suplex från Hägerstrand! Motståndarna vrider sig i överdrivna plågorOkami
Den vann @God45 tycker jag, och jag har ändå inga nya citat i bakfickanDouble suplex från Hägerstrand! Motståndarna vrider sig i överdrivna plågor
Heel Turn in reverse!Den vann @God45 tycker jag, och jag har ändå inga nya citat i bakfickan
Heel Turn 2 med The Mountain Goats!Drift down into the new dark light
Without any reservations
You found my breaking point
Congratulations
Spent too much of my life now trying to play fair
Throw my better self overboard, shoot at him when he comes up for air
Heel Turn 2 med The Mountain Goats!
Shit, nu är vi meta
Har använt det här som epigraf inför ett spelmöte med Delta Green. För att göra det hela lite rollspelsrelaterat.Drift down into the new dark light
Without any reservations
You found my breaking point
Congratulations
Spent too much of my life now trying to play fair
Throw my better self overboard, shoot at him when he comes up for air
Hmm, det är inte en film, men det är ju möjligt att det sker i en film. Inte helt säker på vilken du far efter heller.Jag tror det är från den där filmen som inte är Mazes and Monsters men som den?
Skullduggery?Jag tror det är från den där filmen som inte är Mazes and Monsters men som den?
Skullduggery?
Den beskrivna scenen sker på TV. Berättaren sitter hemma och dricker. När texten fortsätter slås tvn av, och berättarens partner kommer in. Cigaretter släcks och tänds. Och det...händer grejer. Allt sker i en stad, huvudstaden, i Florida.
De har en hel skiva om Tallahassee. Som heter Tallahassee. För att svara och inte svara på frågan.Är det mer The Mountain Goats? Har de en låt om Miami?
I THREW IT ON THE GROOUND!I was walkin' through the city streets
And a man walks up to me and hands me the latest energy drink
"Run faster, jump higher"
Man, I'm not gonna let you poison me
I THREW IT ON THE GROOUND!
The Lonely Island. Det var fan inte igår.
Det är inte Trenter, men författaren var aktiv samtidigt. Boken är från 60-talet och gjordes som SVT-serie '74.Stig Trenter? Ännu en jag inte har läst.
Det är så vansinnigt nära att du får rätt! Citatet var egentligen från Jolos De tre från Haparanda som kom ut en handfull år tidigare. Visste helt ärligt inte att det fanns en uppföljare, men blev nu lite sugen att kolla om den finns på bibblan.Jolo -- De tre mot Petrograd (jag gillade den boken skarpt som tonåring)
"But, then, never forget that diplomats are amateurs. They are not politicians, they are not trained analysts or economists or sociologists or lawyers or historians – certainly the British variety aren’t. They are for the most part Oxbridge Arts men posing as local experts, and often quite as wrong-headed as you might expect."
Rätt, fast från A Small Town in Germany.Det är av John le Carré, men osäker på verket. Spionen som kom in från kylan?
Om det inte är godkänt så gissar jag på A Small Town in Germany av John le Carré.Godkänt?
Hasse Alfredsson i sketchen "På jobbet" (från 88-öresrevyn)."Är du medveten om att det inte är mer än hundra år sedan hela Sundsvall brann opp?"
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover slukade med hull och hår den då ditresta gosskören.
Hemma Hos - Kjell Alinge och Janne Forsell.Eftersom vi ändå är inne på komikerpar från 70-talet, kan vi ju ta den här gamla godingen:
Helt korrekt. Från sketchen "Melodicharaden".Hemma Hos - Kjell Alinge och Janne Forsell.
Blå Tummen!Mer av den bästa humorn!
X> Vad kostar korven?
Y> Jag vet inte
X> Men har ni inte köpt korv förut nångång?
Y> Det vet jag inte
X> Varför håller ni så hårt i korven?
Y> Den kan spricka då
X> Men, ni kletar ju ner er, ja, då kan ni ju sälja korven
Y> Nej, jag ska ta den med hem
Alright sir. To business. Being one of the shrewdest sirs it has been my privilege to meet, you are no doubt keen to exploit the social and financial advantages inherent in having a hair cut?
Det låter som något Mark Twain skulle ha kunna ha skrivit.Efter som jag vet att jag har rätt:
Rätt land men fel tid.Det låter inte heller helt främmande för Charles Dickens.
Nej, men från säsong 2 kan man se båda skådespelarna i den serien.Blackadder?
Nej, men från säsong 2 kan man se båda skådespelarna i den serien.
Något av Stephen King?I was thinking about a story from the Bible. I'm not a religious man... but I've read bits and pieces over the years. Curiosity more than faith. But this one story... There was a man. He was traveling from Jerusalem to Jericho... when he was set upon by men of ill intent. They stripped the traveler of his clothes, they beat him, and they left him bleeding in the dirt. And a priest happened by... saw the traveler. But he moved to the other side of the road and continued on. And then a Levite, a religious functionary, he... came to the place, saw the dying traveler. But he too moved to the other side of the road, passed him by. But then came a man from Samaria, a Samaritan, a good man. He saw the traveler bleeding in the road and he stopped to aid him without thinking of the circumstance or the difficulty it might bring him. The Samaritan tended to the traveler's wounds, applying oil and wine. And he carried him to an inn, gave him all the money he had for the owner to take care of the traveler, as the Samaritan, he... continued on his journey. He did this simply because the traveler was his neighbor. He loved his city and all the people in it. I always thought that I was the Samaritan in that story. It's funny, isn't it? How even the best of men can be... deceived by their true nature. It means that I'm not the Samaritan. That I'm not the priest, or the Levite. That I am the ill intent... who set upon the traveler on a road that he should not have been on.
Fry and Laurie?
Något av Stephen King?
Rorschach, när han besöker The Comedians grav.Låter som Nite Owl.