”Var är citatet ifrån?”-leken

"För honom bevisar allt allting. Stollen har en fix idé och allt han råkar på använder han för att bekräfta den. Stollen känns igen på de friheter han tar sig när han tvungen att komma med bevis, och han tror att allting är snilleblixtar. Ni kanske tycker att det är konstigt, men förr eller senare kommer stollen dragande med tempelherrarna.”

"För honom bevisar allt allting. Stollen har en fix idé och allt han råkar på använder han för att bekräfta den. Stollen känns igen på de friheter han tar sig när han tvungen att komma med bevis, och han tror att allting är snilleblixtar. Ni kanske tycker att det är konstigt, men förr eller senare kommer stollen dragande med tempelherrarna.”
Umberto Eco, Foucaults pendel

Nytt citat

Several years had elapsed since I had found the opportunity to do any big-game hunting; for at last I had my plans almost perfected for a return to my old stamping-grounds in northern Africa, where in other days I had had excellent sport in pursuit of the king of beasts. The date of my departure had been set; I was to leave in two weeks. No schoolboy counting the lagging hours that must pass before the beginning of “long vacation” released him to the delirious joys of the summer camp could have been filled with greater impatience or keener anticipation.

And then came a letter that started me for Africa twelve days ahead of my schedule. Often am I in receipt of letters from strangers who have found something in a story of mine to commend or to condemn. My interest in this department of my correspondence is ever fresh. I opened this particular letter with all the zest of pleasurable anticipation with which I had opened so many others. The post-mark (Algiers) had aroused my interest and curiosity, especially at this time, since it was Algiers that was presently to witness the termination of my coming sea voyage in search of sport and adventure.

Korrekt!

Kom att tänka på det för att Tempelherrarna syntes på Twitter:

View attachment 29874
Foucaults pendel är en av de mest intressanta skönlitterära verk jag läst i mitt liv. 30+ år har gått, men jag minns fortfarande adynata och tetrapiloktomia -- för att inte tala om den assyro-babyloniska filatelin.

-When he was just a kid he lost his family to a terrorist bomb that went off in a church they were attending. His body pierced by a crucifix, Vamp was buried under the rubble for two days before he was finally rescued. During those two days he survived by feeding on the blood of his family to quench his thirst. That was how he acquired a taste for blood
-So that's why they call him "Vamp"
-No. "Vamp" isn't for vampire. It's because he's bisexual.

Jaja, det är säkert för lätt eftersom jag skrev ut för mycket, men det är för knasigt för att klippa mer än så i.

Kinkel-Arne kunde säkert ha blivit lika snygg som rörmokaren. Kinkel-Arne gick som bror till Ole-Dole. De var helt olika, men hade samma morsa.

Ole-Dole var störst och var champion i spottning. Han kunde loska hur långt som helst, men också i prick. En gång spottade han sönder ett skyltfönster till en sybehörsaffär.

Back