”Var är citatet ifrån?”-leken

Är det Kingfisher kanske? De böckerna om krigarnunnor? (Inte läst dem)
Ja.
Eller, det är om paladiner vars gud har dött (med en ny av gänget som huvudperson i varje). Och i bok 2 - Paladin’s Strength - är det med nunnor som kan slåss. Och en språklig förbistring för oss som vet att bärsärk betyder björnhamn efter som paladinerna är bärsärkar och nunnorna… förvandlar sig till björnar.

Yay! :D

Nytt citat!:

“From personal experience, I'd say a true darkness is followed by chaos. The mind, or the common consciousness we all share strives for something new. When one is truly done with the darkness, one strives for new with such vigor that growing pains are inevitable. But there lies the danger, you see chaos can ragdoll us into any one direction... The direction is not always the light. Sometimes one can find themselves lost in a limbo that is the chaos. When you enter the limbo from a dark place, there is a big chance that you contaminate the chaos with your darkness and just create a new pitch black place. Maybe even darker than the one before? ... I guess I'm just rambling here. 'Letting my mind wander and mouth slander' as they say. You know me. When I get excited, I can go on and on and on... I didn't mean to take your time. From what I understand you've got your hands full with the festival already. So I'll get straight to the point. Not only a wandering gentleman, but I am also a heads salesman of sorts with deep, deep pockets. What is a heads salesman you ask? Well it is exactly what it sounds. I'm willing to part from my valuable collection if the price is right. And the price is severed heads of those participating in the festival. Macabre, I know. But you get used to it. God knows I did. This is what I have to offer. It is quite a nice collection even if I say so myself.”

Det där låter som ett datorspel. Hur "ragdoll" används som verb får mig att tro att det är rätt modernt. (Ja, det är säkert belagt sen Shakespeare men det känns så iaf.) Bloodborne?

Det där låter som ett datorspel. Hur "ragdoll" används som verb får mig att tro att det är rätt modernt. (Ja, det är säkert belagt sen Shakespeare men det känns så iaf.) Bloodborne?

Det är ett ganska nytt datorspel! Det är ett skräckspel med rollspels gameplay, men inte Bloodborne.

Rätt! Det är Pocket Cat i Fear & Hunger 2 som säger det.
Jag har bara spelat de första rummen, men jag köpte det för att du pratade om hur mycket det hade inspirerat rutland-spelet där man skulle klättra upp i sultanens slott 🙂

”Man kan tala om kärlek som ett föråldrat romantiskt begrepp, men jag är rädd att den finns likafullt, och ända från början innehåller den ett obeskrivligt kvalfullt element”

Last edited:
Då byter vi genre än en gång. Tvära kast!

"Ja, ännu finns det glädje här i [stad]
En glädje Stockholm aldrig mera får
Ty slaktarn har satt kniven uti Stockholm
Min fina gamla barn- och ungdomsstad"

Back