”Var är citatet ifrån?”-leken

Hmm, den här kan jag inte minnas mig ha varit med än va?

Alright you Primitive Screwheads, listen up! You see this? This... is my BOOMSTICK! The twelve-gauge double-barreled Remington. S-Mart's top of the line. You can find this in the sporting goods department. That's right, this sweet baby was made in Grand Rapids, Michigan. Retails for about a hundred and nine, ninety five. It's got a walnut stock, cobalt blue steel, and a hair trigger. That's right. Shop smart. Shop S-Mart.
YOU GOT THAT?

Jag var lite osäker på om det var AoD eller något som refererade till AoD, jag har inte sett filmen sen nittiotalet :)

”Why not? Big star. Fuck and run. I thought you were a nice guy. You ain’t no nice guy.”

Jag var lite osäker på om det var AoD eller något som refererade till AoD, jag har inte sett filmen sen nittiotalet :)

”Why not? Big star. Fuck and run. I thought you were a nice guy. You ain’t no nice guy.”
Åh, för en gång skull så känner jag igen detta (tror jag): The Dark Tower, Stephen King!
(Måste jag ange vilken av dem så går jag bet)

Åh, för en gång skull så känner jag igen detta (tror jag): The Dark Tower, Stephen King!
(Måste jag ange vilken av dem så går jag bet)
Rätt författare, fel bok (eller det kanske är med i the dark tower också eftersom allt där är referenser till andra böcker, men det är inte där det är med från början i så fall)

Citatet är riktat till en av bokens huvudpersoner. Sista meningen i citatet upprepas ungefär hundratusen gånger i boken när han ältar det.

The Stand? Tänker att det är någon av hans mer actionorienterade böcker, men vet inte. Någon av hans noveller, The Mist?
The stand är rätt. En bok vars sensmoral och budskap håller sämre och sämre med tiden, men jag kan inte sluta tycka den är supermysig att läsa.

Tyvärr får jag inte läsa om den mer, eftersom första gången jag gjorde det var precis innan svininfluensan blev en grej och andra gången var vintern 2019/2020. Jag har sett mönstret och tar mitt ansvar.

Back