”Var är citatet ifrån?”-leken

Street fighter?
Fel.

Det ”kontroversiella temat” är samma som i spelet Wolfenstein. ”Kontroversiellt” i betydelsen att mycket av den explicita ikonografin kopieras rakt av och var därmed tvungen att tvättas bort - spelets bad guys var fortfarande samma som i wolfenstein, men det var kontroversiellt att symboler/flaggor förekom flitigt i spelets banor.

Fel.

Det ”kontroversiella temat” är samma som i spelet Wolfenstein. ”Kontroversiellt” i betydelsen att mycket av den explicita ikonografin kopieras rakt av och var därmed tvungen att tvättas bort - spelets bad guys var fortfarande samma som i wolfenstein, men det var kontroversiellt att symboler/flaggor förekom flitigt i spelets banor.
Ok, så vilka NES-spel hade Hitler som bad guy?

Übereil

Alright, jag var mycket frestad att ta ett nytt Transformerscitat – men att det här alltså inte är Transformers får bli er första ledtråd =)

I stared, trying to force every atom of vision från my eyes. For a long time I thought they must every moment disappear and resolve themselves into the movements of the branches and prove to be an optical illusion. I searched everywhere for proof of reality, when all the while I understood quite well that the standard of reality had changed. For the longer I looked the more certain I became that these figures were real and living, though perhaps not according to the standards that the camera and the biologist would insist upon.

Inte skrivet av varken Lovecraft eller Chambers, men minst en av de två var ett fan av det här verket.

Jag borde tagit den också. Skyller på att jag redan haft med den i tråden och sorterade bort den mentalt. 😄

Back