”Var är citatet ifrån?”-leken

Ska jag ge en till ledtråd? Trodde det skulle gissas på direkten eftersom spelet är känt, men jag har bias.

Jag har väl spelat FFVII så pass många gånger att jag kan dialogen utantill, och känner inte igen frasen. Men det har ju samma energi så,
Tifa Lockhart?

Det är från Remaken, inte originalet, kanske därför?
Det är när Cloud ser henne åka i vagnen på väg mot Wall Market.
Screenshot_20260227_145944.png

Last edited:
Det är från Remaken, inte originalet, kanske därför? Det är när Cloud ser henne åka i vagnen på väg mot Wall Market.
Ah, ja det förklarar ju saken. Det har jag bara spelat en gång 🥰

Jag tatuerade in ett citat på min fru igår, så kör på det då. Det är dock från en kylskåpsmagnet så jag har absolut ingen aning om hur känd personen är som sagt det 😅
Death is not the greatest loss in life. The greatest loss is what dies inside us while we live.

Okej, det känns som att det här kommer bli svårt, men för att komma i gång är det ju på samma tema som Henrik Berggrens "you die when you're young" (Shoreline), men med en lite mer amerikansk gubbton. Johnny Cash? Njae, då hade du nog inte varit osäker på om han är tillräckligt känd. Paulo Coelho? Njae, återigen är det en uppenbar kändis. Döda poeters sällskap? Nej, jag vet inte.

Ah, ja det förklarar ju saken. Det har jag bara spelat en gång 🥰

Jag tatuerade in ett citat på min fru igår, så kör på det då. Det är dock från en kylskåpsmagnet så jag har absolut ingen aning om hur känd personen är som sagt det 😅
Gissar på en kylskåpsmagnet...

Tror inte det är det, vad jag minns, men det påminner mig ändå om Max von Sydows underbare buttergök i Woody Allens Hannah and Her Sisters. "If Jesus came back today and saw what was being done in his name he would never stop vomiting."

Back