”Var är citatet ifrån?”-leken

Nu börjar jag misstänka att ingen bara inte vill erkänna att man inte kommit så långt som till Mountaintops of the Giants.
Elden Ring? Jag minns verkligen inget av dialogen där, förutom att sköldpaddor är hundar och sånt där som stod i roliga meddelanden.

Och sen var det någon som var blind och ville ha vindruvor men de var egentligen ögon?

Eftersom Twin Peaks-dagen var igår då:

"The life of a fair maiden, that you would toss into the fiery forge. Only so that you may be Lord. What a horrible thing to ponder. Your ascendency requires her sacrifice, whether she wishes it or not."

Vem säger detta?
Shabriri

Densamme! Shabriri och ingen annan. Shabriri som tar över ens gamle polare Yuras kropp. Shabriri som försöker lura en att välja Lord of Frenzied Flame-slutet och bränna sig själv, istället för Melinas offer. Shabriri som har fått infekterade ögon att kallas Shabriri Grapes. Som fått sina egna utgröpta. The Most Reviled Man in All History. May Chaos take the World... May Chaos take the World! Shabriri.

Hägerstrand nosade ju på rätt klase, men damogn avgår med vinst och äran.

Elden Ring? Jag minns verkligen inget av dialogen där, förutom att sköldpaddor är hundar och sånt där som stod i roliga meddelanden.

Och sen var det någon som var blind och ville ha vindruvor men de var egentligen ögon?
Spelade utan meddelanden/online. Kilade bara runt och vibbade, sen fick mina barn slå de svåra bossarna mens jag satt och söp in dialog och lore.

Vet inte riktigt varför men jag började plötsligt tänka på Jade i Beyond Good and Evil. Skämt åsido, kanske Lara Croft då?

Back