”Var är citatet ifrån?”-leken

Eftersom Twin Peaks-dagen var igår då:

"The life of a fair maiden, that you would toss into the fiery forge. Only so that you may be Lord. What a horrible thing to ponder. Your ascendency requires her sacrifice, whether she wishes it or not."

Vem säger detta?

Eftersom Twin Peaks-dagen var igår då:

"The life of a fair maiden, that you would toss into the fiery forge. Only so that you may be Lord. What a horrible thing to ponder. Your ascendency requires her sacrifice, whether she wishes it or not."

Vem säger detta?
Kan mottagaren vara Agamemnon? Kanske Klytemnestra i så fall? (Vet att det är någon mer som försöker tala honom ur det, men det är någon mer obskyr.)

Jag har valt ett citat tidigare från samma källa. Igår var det fyraårsdag, därav detta för att fira.

Okej, så verket släpptes dagen efter Rysslands invasion av Ukraina? Och innefattar "the most reviled man in history". Det känns långsökt att det skulle handla om Putin och jag kan inte minnas att du haft med något citat som rört honom tidigare.

Jag chansar på Mountain Goats!

Okej, så verket släpptes dagen efter Rysslands invasion av Ukraina? Och innefattar "the most reviled man in history". Det känns långsökt att det skulle handla om Putin och jag kan inte minnas att du haft med något citat som rört honom tidigare.

Jag chansar på Mountain Goats!
När jag citerar Mountain Goats nästa gång kommer det märkas. Men nej, det här är dialog, från en annan typ av verk än litterära trudelutter.

Nu börjar jag misstänka att ingen bara inte vill erkänna att man inte kommit så långt som till Mountaintops of the Giants.

Back