”Var är citatet ifrån?”-leken

OK tjejer och killar, det verkar som om jag hade rätt i Bloom County, Olle Sahlins favoritserie.

Var så goda:

"He slept that night in the fisherman's hut in a whale-gut hammock, and got up at dawn smelling like a dried herring"

OK tjejer och killar, det verkar som om jag hade rätt i Bloom County, Olle Sahlins favoritserie.

Var så goda:

"He slept that night in the fisherman's hut in a whale-gut hammock, and got up at dawn smelling like a dried herring"
Wizard of the earthsea?

Var så goda:

Moby Dick?

Den tog ni snabbt! Jajamen, Ursula LeGuin, A Wizard of Earthsea.

@guldfink, bollen är din!
Jag vill veta bok och utgivningsår, gärna även mer detaljerad info:

”Exempel: Över den glömda dalen ritas en översiktskarta som inkluderar minotaurbyns omgivning inom den närmaste kilometern, och en större utomhuskarta som visar vägen från kungens slott till dalen. På den kartan placerar SL ut staden, dalen, Mörkermagikerns borg, eventuella byar, samt skogar och vattendrag. Han ritar dessutom en detaljerad karta över den grotta där det brutna svärdet är gömt av minotaurerna.”

Last edited:
Back