”Var är citatet ifrån?”-leken

Började bli orolig över att ingen gissade... tyvärr inga rätt än, så vi slår på två ledtrådar, och ett citat till

Det finns ett rollspel utifrån serien (eller nära nog), mig veterligen med en unik motor (dvs. jag har inte träffat på den förr, men jag är inte superbevandrad i indie-marknaden, så jag säger inte att den tvärsäkert är så, men i alla fall inte de vanliga d20/PbtA/d100)

Webserien tog slut 2020, efter 20 år av dagliga uppdateringar (med enda undantag den gången serverhallen brann... då var dagens stripp några timmar sen). Så den kan mycket väl vara känd för hur säker den var

Citat, fortfarande från samma verk i verket:
MAXIM 37: There is no "overkill." There is only "open fire" and "reload."
(Den smarte kan inse att föregående två citat också inletts med "MAXIM ##", om det hjälper)

Har inte rätt svar kommit om 12 timmar, så får jag se mig besegrad, och börja om med något helt nytt

Jag har så himla dålig koll på webbserier… Den enda jag kommer på som hållit på skitlänge (Sluggy Freelance) fick aldrig nåt rollspel och jag upptäckte dessutom nyss att den tydligen fortfarande pågår (jag hade ett minne av att den avslutats men… tydligen inte?)…

Har verkligen ingen aning, men baserat på ledtrådarna verkar Schlock Mercenary vara en rimlig gissning. Vad för verk det skulle vara har jag inte den blekaste aning om.

Har verkligen ingen aning, men baserat på ledtrådarna verkar Schlock Mercenary vara en rimlig gissning. Vad för verk det skulle vara har jag inte den blekaste aning om.
Det är inte bara rimligt, det är korrekt.

Verket är Seventy Maxims of Maximally Effective Mercenaries, friskt citerat av alla möjliga personer i serien.

Back