”Var är citatet ifrån?”-leken

"I like to picture Jesus as a ninja, fighting off evil samurai!"
....
"Okay. Dear 8 pound, 6 ounce newborn infant Jesus, don’t even know a word yet, just a little infant and so cuddly, but still omnipotent, we just thank you for..."

Wow, det var lite oväntat. Men jag minns nån slags bordbön där de var väldigt inriktade på bebisjesus =D

Hum... fasen. Nu måste jag ju komma på ett citat. Får grunna lite!

Sorry! Lokal brädspelskväll ikväll =)

Här kommer nästa citat;

"It is the middle of the Dark Ages. Ages darker than anyone had ever expected."

'Twas brillig!

"Brände nästan ut mina ögon, och kastade ner mina öron på golvet. Jag såg ingenting, jag hörde ingenting. Jag stod där som ett stenblock, visste allt jag behövde veta, och inget mer, och min vän det är ingenting."

Kan avslöja att jag gjort en, som det nu heter i nådens år 2026, chrull här. Men den som vet den vet.

uhm, hmmm... kan det åter igen vara queens of the Stone Age från plattan songs for the deaf? låter lite vagt bekant men jag minns inte exakt vilken låt.

Även om man inte hört den här låten (och därmed inte känner igen den omedelbums eller när man översätter texten i huvudet) så har garanterat en hel del av deltagarna i tråden hört annan musik av artisten. Den har spelats i flera filmer och tv-serier som det droppats citat från i tråden, och som jag kan svära på att fler än de som gissat rätt på har sett.

Det här hjälper kanske inte, men jag lägger upp nån mer ledtråd lite senare. Det är trots allt kanske lite lättare än att sitta här på kvällspasset och vänta på att dö.

Back