”Var är citatet ifrån?”-leken

Blade runner?

Edit: 2049, alltså
Var precis på väg att skriva att du kan ha glömt nåt. Ja, Blade Runner 2049 är det ena verket och rätt. Vill du säga vem som säger det och vad som citeras för konjakens skull?

Nej, alltså jag tog det bara på att 2026+23 blir 2049. Jag minns inte särskilt mycket från filmen. Om någon annan svarar mer elegant innan jag hinner hitta på ett nytt citat lämnar jag gärna turen till henom.

Nej, alltså jag tog det bara på att 2026+23 blir 2049. Jag minns inte särskilt mycket från filmen. Om någon annan svarar mer elegant innan jag hinner hitta på ett nytt citat lämnar jag gärna turen till henom.
Anade det skulle bli rätt lätt när jag skrev så där :) Nu ser jag att hamstern satte det andra rätta svaret, så ni får duellera om ni vill, men för min del så räcker 2049, oavsett hur det koms frams till. Jag vill bara ha ett nytt citat att gissa på. Och ost.

Okej, här kommer ett. Det kanske är för lätt eller för svårt.

”Jag förmodar att det är så enstaka upplevelser präglar en människa, genom att kapslas in med giftet kvar, liksom sipprande, ett långsamt kommando. Och som de flesta vet hade den som myntade uttrycket ’det som inte dödar dig, gör dig starkare’ aldrig träffat ett våldtäktsoffer.”

Okej, här kommer ett. Det kanske är för lätt eller för svårt.

”Jag förmodar att det är så enstaka upplevelser präglar en människa, genom att kapslas in med giftet kvar, liksom sipprande, ett långsamt kommando. Och som de flesta vet hade den som myntade uttrycket ’det som inte dödar dig, gör dig starkare’ aldrig träffat ett våldtäktsoffer.”

Män som hatar kvinnor

Back