”Var är citatet ifrån?”-leken

Jag kan inte se att någon gissat på den där idioten som var head honcho för Nazityskland än, så jag gissar på honom.

Übereil, som hoppas på att det här var en kuggfråga
Mer sannolikt än namibiske borgmästar-Hitler, i alla fall.

Lyssnade sönder Song for the Deaf när den kom, så ganska 100 på att jag har rätt. Men inväntar förstås bekräftelse från @bortom12e

I believe it was Benjamin Franklin who said: "You have reached the end of your free trial membership at benjaminfranklinquotes.com". What a wise man!

I believe it was Benjamin Franklin who said: "You have reached the end of your free trial membership at benjaminfranklinquotes.com". What a wise man!
Parks and rec? Det låter väldigt mycket som något som kan vara från en Michael Schur-serie i alla fall.

Just ja!

Här kommer nästa citat då. Min översättning.

"De vaknade till ljudet av käglor som klapprade och fann att bowlarna var upptagna med sina spel och att servitrisen var upptagen med att göra kaffe. Det var uppenbart att deras upplevelse hade varit för dem allena."

Last edited:
Tror inte riktigt på det, men Fear and loathing in Las Vegas?
Bra gissning ändå. Men det här är en mer positiv historia. Även om narkotikaklassade substanser kan ha varit inblandade här också.

Ni får lite mer, det är inte direkt följande, men jag har bara hoppat över någon mening eller så:

”Under de kommande fem dagarna sökte de på bibliotek för att förstå dess betydelse, men blev besvikna över att bara hitta hänvisningar till taoism, den koreanska flaggan och teknokratin.”

Back