”Var är citatet ifrån?”-leken

Jag såg den på bio i somras, men då var den 30 år redan. Folk applåderade efteråt likväl. Då, när den kom, gjordes det en stor grej av vilka det var som spelade de två huvudrollerna. Han som sen ändå kanske är bäst i filmen, third billing typ, är död.

1995 typ alltså... det är verkligen galet länge sen.

Jag tjuvkikade på min (fysiska) filmhylla och vi är typ tillbaka på Ace Ventura och 12 monkeys-tiden...

Det är en massa buzz just nu om att den ska få en uppföljare. Baserad på regissörens inte alls oävna bok.

Nästa replik, från Book About Metals-mannen efter att kvinnan läst titeln och frågat vad han jobbar med, är "Lady, why are you so interested in what I read or what I do?"

Sen är bästa onelinern och levereringen annars "Well ya know, for me, the action is the juice." Han som säger det är också död.

Rätt svar, fast det borde vara: Heat!
Gaaaaaaaaah, det satt långt inne! Jag kunde se nån oidentifierad äldre man sitta och säga det där. George Cloney poppade up, Harvey Kietel, James Caan.

Det var överspelet i kombination med att det var ett rån som fick det att klicka.

Länge sen jag tänkte så hårt på något, nu behöver jag pusta ut lite innan jag grunnar på nästa citat =D

1763841603378.jpeg

Back