”Var är citatet ifrån?”-leken

Då gissar jag på Nightwish
Landet och språket det komemr ifrån är betydligt större än Finland och finskan. Men låten vi är ute efter släpptes samma år som Nightwish bildades: 1996. Då hade dock bandet som gjort den funnits så länge att det nått dryckesålder.

Jag var också helt säker på Frankenstein, tills jag klickade på ”visa mer” och såg slutklämmen :D

Av någon anledning får jag för mig att det kan vara något tyskt, men min kunskap om gamla tyska bland är beklagligt bristfällig.

Blind Guardian?

Jag var också helt säker på Frankenstein, tills jag klickade på ”visa mer” och såg slutklämmen :D

Av någon anledning får jag för mig att det kan vara något tyskt, men min kunskap om gamla tyska bland är beklagligt bristfällig.

Blind Guardian?
Tyskland är rätt!

Men Blind Guardian är helt fel. Tillskillnad från Blind Guardian är detta från ett band och musikgenre jag uppskattar. Även om bandet är mer känt för låta väldigt annorlunda än vad denna platta gör. Pionjärer inom genren skulle man kunna kalla dem.

Tyskland är rätt!

Men Blind Guardian är helt fel. Tillskillnad från Blind Guardian är detta från ett band och musikgenre jag uppskattar. Även om bandet är mer känt för låta väldigt annorlunda än vad denna platta gör. Pionjärer inom genren skulle man kunna kalla dem.
Slår till på Einstürzende Neubauten. Men översättningen retar mig, kan inte sätta låt. Även om det låter bekant.

Slår till på Einstürzende Neubauten. Men översättningen retar mig, kan inte sätta låt. Även om det låter bekant.
Rätt band!

Du får refrängen översatt också så får vi se om någon kan ta låten och få äran att köra nästa citat

Du drömmer mig, jag dig.
Var inte rädd, jag väcker dig inte,
förrän du själv har vaknat!

Well, det är lördag kväll. Många är antagligen ute och svirar, eller har familjehäng, eller något i den stilen.

Jag har typ ingen känsla för media här. Men det känns som en film (Eller TV-serie). Nån som läser en bok om metall...

James Bond?

Det känns bekant men jag måste nog få någon mer ledtråd för att kunna bekräfta om det är inbillning eller inte.

Kan vara helt fel men ser framför mig någon film med quirky tonårskids.

Well, det är lördag kväll. Många är antagligen ute och svirar, eller har familjehäng, eller något i den stilen.

Jag har typ ingen känsla för media här. Men det känns som en film (Eller TV-serie). Nån som läser en bok om metall...

James Bond?
Aye, fast i min familj hänger vi i citattråden.
Det är en film. Tänker att de flesta har sett den, om inte annat känner man till den. Den har en drös odödliga repliker, eller så är det bara jag. (Även om mycket av det bästa i den är utan ord alls.) Men den här är ju extra rolig. Finns typ kanske bara två i filmen som slår dem. Kan slänga in dem som ledtråd om ingen tar dem.

Det är EN lite quirky tonåring med i filmen. Annars är det en film om (och för?) medelålders män som har nåt de är riktigt bra på och inte kan sluta göra det.

Back