”Var är citatet ifrån?”-leken

Det är inte nåt av FF-spelen jag spelat tror jag, så jag gissar på X, som jag aldrig spelade. Har ju ingen aning om vilken karaktär. Finns det en Cid?

Det är inte nåt av FF-spelen jag spelat tror jag, så jag gissar på X, som jag aldrig spelade. Har ju ingen aning om vilken karaktär. Finns det en Cid?
Det finns en Cid (såklart), mem det är inte han som står för citatet. Rätt spel dock. Du borde spelat det! Det är ett av de bästa.

Karaktären som säger citatet säger det strax efter att hans bortgångne bror kommer på tal.

View attachment 26761

Jag har inte heller spelat X, men jag vet (tror) att det finns en karaktär som heter Wakka där?
Det gör det, och det är rätt! (Och du borde också spela tian! Rälsad story på ett sätt som är rätt skönt för ett FF-spel, en del riktigt fantastiska karaktärer, riktigt bra story, massor med extragrejer att göra osv)

Det finns en Cid (såklart), mem det är inte han som står för citatet. Rätt spel dock. Du borde spelat det! Det är ett av de bästa.
Klart det finns en Cid! Värd chansning ändå.

Aye, det kom precis när jag börjat spela igen (också rollspel), och fast jag var nyfiken och det rejvades om det är det möjligt att jag också, i ungdomligt oförstånd och högmod, avfärdade det som för N'Sync-igt.

Last edited:
Det gör det, och det är rätt! (Och du borde också spela tian! Rälsad story på ett sätt som är rätt skönt för ett FF-spel, en del riktigt fantastiska karaktärer, riktigt bra story, massor med extragrejer att göra osv)
Jag var för cool för att spela tv-spel när PS2 släpptes, men nu har jag köpt en bärbar emulatormaskin som klarar PS2 så FFX står på listan.

Nytt citat:
If every cigarette you smoke takes seven minutes off of your life, every game of Dungeons & Dragons you play delays the loss of your virginity by seven hours.

Jag var för cool för att spela tv-spel när PS2 släpptes, men nu har jag köpt en bärbar emulatormaskin som klarar PS2 så FFX står på listan.

Nytt citat:
If every cigarette you smoke takes seven minutes off of your life, every game of Dungeons & Dragons you play delays the loss of your virginity by seven hours.
Marilyn Manson!

Wouldn't you like to see a positive LSD story on the news? To base your decision on information rather than scare tactics and superstition? Perhaps? Wouldn't that be interesting? Just for once?

"Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration – that we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There's no such thing as death, life is only a dream, and we're the imagination of ourselves. Here's Tom with the weather.

Back