”Var är citatet ifrån?”-leken

Yes, även om jag hört att han egentligen sa "Don't play the bottom notes" och att Herbie Hancock hörde fel. Men det verkade ha hjälpt honom oavsett!

(SEVERAL VOICES AT ONCE IN INDISTINGUISHABLE SPEECH)

(MANY FOOTSTEPS, INCLUDING THE PECULIAR LOOSE STIRRING OR CLATTERING)

(A CURIOUS SORT OF FLAPPING SOUND)

(THE SOUND OF AN AUTOMOBILE STARTING AND RECEDING)

(SILENCE)

There comes a time, thief, when the jewels cease to sparkle, when the gold loses its luster, when the throne room becomes a prison, and all that is left is a father's love for his child.

Okej, här kommer ett lite längre citat:

"You and your friends are robbing my bank. And no one... I mean no one... does that to me. So, you think you got yourself a good plan with your getaway truck and your boat? Well, I got a plan too.

If there is a scratch on anyone in my bank, you will all die.

If there is a single dollar missing from my vault, you all die.

If there is a single hostage taken, you will all die.

In fact, if you do anything other than walking out of my bank alone right now, you will all know such pain as you have never imagined."

Okej, här kommer ett lite längre citat:

"You and your friends are robbing my bank. And no one... I mean no one... does that to me. So, you think you got yourself a good plan with your getaway truck and your boat? Well, I got a plan too.

If there is a scratch on anyone in my bank, you will all die.

If there is a single dollar missing from my vault, you all die.

If there is a single hostage taken, you will all die.

In fact, if you do anything other than walking out of my bank alone right now, you will all know such pain as you have never imagined."
Jag fattar nog egentligen att det är fel... Men, Oceans eleven?

Burn Notice? ren gissning.
Om det är den kommer jag att sparka mig själv så hårt, för jag har funderat på den flera gånger under dagen men fegat ur att gissa på den.

Burn Notice? ren gissning.
Korrekt!

Sam Axe (Bruce Campbell) försöker hota en bunt bankrånare till att ge upp.

Om det är den kommer jag att sparka mig själv så hårt, för jag har funderat på den flera gånger under dagen men fegat ur att gissa på den.
Sorry! Sparka inte för hårt bara, för jag försökte välja något som inte var helt uppenbart =D

Men vaff… Jaja, sånt är livet. Jag ser det som en läxa; jag ska sluta tjuvhålla på mina gissningar i onödan.

Jag har ju sett Burn Notice, men mins inte det här alls. Ska se vad jag kan hitta i citatgruvorna...

"Fan, bara man nämner torrfittorna så står de i farstun! Jag står inte ut med sånna här nedlåtande stockholmsoffer! Snacka om jante! Det här ska föreställa en storstad, men är man det minsta yster så kommer det alltid nån bondjävel och bygger en gärdsgård runt en..."

"For me there is only the traveling on paths that have heart, on any path that may have heart, and the only worthwhile challenge is to traverse its full length--and there I travel looking, looking breathlessly."

The moon to the left is a part of my thoughts
Is a part of me is me
Forever is the wind
Is a part of my thoughts is a part of me, is me
In the night, I am real

I don't want my fangs too long

Tog den direkt, Roky Erickson <3
Bland de artister som ligger närmast hjärtat.
Dokumentären om honom, You're gonna miss me, är helt hjärtskärande och väldigt fin.
RIP!
You have everything helt rätt <3

If you have ghosts (personlig favorit, men det hade kunnat vara många)

Är det inte Stig så nåt annat jag läst för 30 år sen och aldrig igen, men minns att jag har förtjusats av formuleringen.

Skulle säga att den här gissningen är närmast hittills.
Hmm, nu tänker jag kanske Selma Lagelöf, men kan inte sätta från vilken bok i så fall. Och fast jag sitter här på lördagsjobb så är det ju nästanfusk att slå i böckerna har jag förstått.

Why don't you sit right over there, we'll do a movie portrait
I'll turn the camera on, and I won't even be there
A portrait that moves, you look great, I think
I'll put the Empire State Building on your wall, for 24 hours glowing on your wall
Watch the sun rise above it in your room, wallpaper art, a great view
I've got a brillo box and I say it's art
It's the same one you can buy at any supermarket

Hm, kan det var någon Leonard Cohen-låt jag aldrig tänkt på?
Det skulle det ju kunna vara, men det är det inte tyvärr. Ändå ingen dum gissning. Cohen bör ju ha hängt i utkanten av scenen som beskrivs nån gång kanske. I vilket fall blev han ju avsugen på Chelsea Hotel.

:O
Nu är jag aningslös för det har jag inte koll på.
Haha eller kan han ha sjungit det där på samarbetet med Metallica, Lulu?

Ni är ju 50% där, bara andra halvan som behövs. Kan det hjälpa att skriva ut vem låten handlar om (vilket jag tror ni vet)?

(Låten är nämligen från en hel skiva tillägnad honom.)

Då kör vi en där en Person A säger något till Person B som handlar om en Låt av ett Band.

Jag vill ha namnen på Person A, B, Låten och Bandet för att utropa en vinnare.

Bonuspoäng om man kan nämna varför denna replik kom till världen också.

You do know the song is about my <könsorgan> right?

Mick Fleetwood och Lindsey Buckingham snackar om Tusk av Fleetwood Mac.

Det kom sig av att Mick gick omkring, kliade sig på pungen och hojtade tusk! medan de spelade in den.

Då kör vi en där en Person A säger något till Person B som handlar om en Låt av ett Band.

Jag vill ha namnen på Person A, B, Låten och Bandet för att utropa en vinnare.

Bonuspoäng om man kan nämna varför denna replik kom till världen också.
Låten är Heart-shaped box av Nirvana.
Person A är Courtney Love på Twitter, och hon twittrar för att person B har släppt en cover av låten.

Men jag minns inte vem hon skrev det till. Lorde?

Låten är Heart-shaped box av Nirvana.
Person A är Courtney Love på Twitter, och hon twittrar för att person B har släppt en cover av låten.

Men jag minns inte vem hon skrev det till. Lorde?
Så nära! Bara person B saknas!

Det är minst 10 år sen och jag är ganska säker på att det var en kvinna hon skrev det till.

Lana del Ray?

Det är tjo och tjim
Och Fred Astaire är här
Han dansar smäktande tango med Rin Tin Tin
Och Alla Pugatjova sjunger ingenting
Det är det största partyt någonsin

Jag vet inte vad det är men vill bara säga att det påminner mig om The Mekons "I'm not There (1967)" som jag har velat välja men inte gjort för att jag misstänkt att ingen skulle ta det.

A velvet glove strokes a hairy thigh
The dawn is breaking across the sky
My mind is purple
Like the bubbles around your lips
Oh baby I sure groove the way you move your hips

Satan has already sat down to eat
Feasting on freshly slaughtered meat
A splash of blood
Falls on your milk white breast
Oh look Nixon has arrived with Hitler
As his very special guest

Tänkte precis att det där måste vara grottorna eller coca Carola typ.

Thinking I should drop dead, eat shit, go to Hell
I could jump headfirst out the window
Dark thoughts keep on filling up in my mind
Kinda wanna get fucked, make love to a chainsaw
Wrap my drop-top 'round a lamppost
Not sure I'll be coming back down this time
Lite mer musik då?

Jamen eftersom vi har med landets enda överlevande numetal-kille att göra börjar vi väl med Limp Bizkit då?

13,6 miljoner spelningar i månaden på Spotify, det är inte ett obskyrt band den här gången.

Då kastar jag in handduken, jag har lite koll på sekelskiftes-numetal, men nästan all metal-aktig musik efter typ 2003 är helt kört för min del.

De är lite kända för att de startade med att spela Deathcore, men har bytt stil/förflyttat sig en hel del för varje platta de släppt. Så så de låter idag är rätt radikalt annorlunda från hur de lät i början.

De är lite kända för att de startade med att spela Deathcore, men har bytt stil/förflyttat sig en hel del för varje platta de släppt. Så så de låter idag är rätt radikalt annorlunda från hur de lät i början.
Jag är på tok för pretentiös och svår för sån där MTV-rock, men jag vet att det finns ett band som heter Lorna Shore?

Back