”Var är citatet ifrån?”-leken

Ledtråd(ar): på samma (revolutionerande) inspelning (ett absolut orubbligt mästerverk som alla ska ha hemma och hört) finns också versioner av berättelser om en flanerande werefox, en om snubben som blivit förvandlad av den fruktansvärda älvdrottningen och unga flickor därför varnas för och se ett sjujäkla gött jigmedley.

Ledtråd(ar): på samma (revolutionerande) inspelning (ett absolut orubbligt mästerverk som alla ska ha hemma och hört) finns också versioner av berättelser om en flanerande werefox, en om snubben som blivit förvandlad av den fruktansvärda älvdrottningen och unga flickor därför varnas för och se ett sjujäkla gött jigmedley.
Är Jethro Tull inblandat?

‘One hundred and nineteen thousand, two hundred and fifty-five gold crowns, seventeen shillings and ninepence.’

That was Manolo. But it could have been any of them. They all said it from time to time, sometimes with reverence like a prayer, sometimes with anger like an oath, and sometimes with awe like a declaration of love.

‘One hundred and nineteen thousand, two hundred and fifty-five gold crowns, seventeen shillings and ninepence.’

Detlef was getting fed up with the tune. He wished the sum could alter, one way or another. Preferably another. If he had friends outside, patrons or sponsors, he hoped they would feel a generous impulse. But it would take a supernaturally generous impulse to do anything worthwhile to the figure.

‘Enough. I’m tired of hearing that.’

‘I know,’ said Kosinski, with grudging respect, ‘but one hundred and nineteen thousand, two hundred and fifty-five gold crowns, seventeen shillings and ninepence. Why, it’s an achievement. I’ve tried to think of it, to see it in my mind, but I can’t…’

‘Imagine a city built of gold crowns, Kosinski,’ said Justus. ‘Towers piled high as temples, stacks pushed together like palaces.’

‘One hundred and nineteen thousand, two hundred and fifty-five gold crowns, seventeen shillings and ninepence.’ There it was again. ‘Why, I’ll bet the Emperor Karl-Franz himself couldn’t lay his hands on one hundred and nineteen thousand, two hundred and fifty-five gold crowns, seventeen shillings and ninepence.’

‘I rather think he could. Quite a bit of it was his in the first place.’

Guglielmo shook his head in wonder. ‘But how did you do it, Detlef? How could you conceivably spend such a sum? In my entire life, I’ve barely had five thousand crowns pass through my hands. And I’m a man of business, of trade. How could you possibly spend one hundred and nineteen–’

‘…thousand, two hundred and fifty-five gold crowns, seventeen shillings and ninepence? It was easy. Costs kept going up and expenses arose that weren’t foreseen in my original budget plan. My accountants were criminally negligent.’
EDIT: Lade till lite till, med fler ledtrådar. Jag tror att åtminstone @Rymdhamster borde ta denna. Kanske @Mogger också. :)

Last edited:
Någon warhammer roman? Inte Slayer-serien. Den där om hon den där vampyren?
Det kan vara antingen en fristående roman som har den där tjejen som en av huvudpersonerna eller en omnibus om henne där denna roman ingår.

Är det Drachenfels kanske? Jag har inte läst några av böckerna, men jag har läst om dem :D
Och det är den enda jag kommer ihåg namnet på. Om det ens är rätt personer inblandade.

Är det Drachenfels kanske? Jag har inte läst några av böckerna, men jag har läst om dem :D
Och det är den enda jag kommer ihåg namnet på. Om det ens är rätt personer inblandade.
Yes!

Detlef Sierck sitter i fängelse för sin skuld till kejsaren efter att ha försökt sätta upp en helt galen pjäs. På grund av detta har han svårt att tacka nej till ett uppdrag … för att knyta an till en annan diskussion. :)

Den kan jag, det är hon i Pattern Recognition, Casce? Cayce?
Rätt! Cayces mantra efter sin pappas berättelse om en bekant(?) som dog efter att en anka kraschat in genom vindrutan på ett litet flygplan. Om jag minns detaljerna rätt.

Back