Something by Jack Vance? Dying Earth perhaps"I categorically declare first my absolute innocence, second my lack of criminal intent, and third my effusive apologies."
Something by Jack Vance? Dying Earth perhaps"I categorically declare first my absolute innocence, second my lack of criminal intent, and third my effusive apologies."
The Game of Thrones"I categorically declare first my absolute innocence, second my lack of criminal intent, and third my effusive apologies."
Correct!Something by Jack Vance? Dying Earth perhaps
Score!Correct!
Score!
“There is no spoon!” And it is NOT The Matrix
Hade jag varit här hade jag tagit det direkt. Det är Cugel the Clever som säger det. Visst är det andra boken, han har ätit upp den där jättemagiska prylen?Correct!
Got it in one my manDog Soldiers?
Den enda delen av den filmen jag minns som bra är att de döpte en karaktär till Spoon enbart för att göra det skämtet!
I feel the weight of the future bearing down on me. A future I don't want. So I keep running...as fast as I can...anywhere...nowhere...
Neon Genesis Evangelion? Låter som något han tråkmånsen (forskarens son) skulle kunna ha sagt.Alright, here ya go, borde inte ta er många timmar:
Terminator?Alright, here ya go, borde inte ta er många timmar:
Haha, ser att min gissning snipe:ades BÅDE i tid OCH precision (om det nu är Terminator det rör sig omEfter som tiden är en platt cirkel tänker jag gissa Kranks citat INNAN han skriver det. Jag gissar på Terminator 2 - Judgement Day.
Terminator 3?
(inte det jag syftade på. Säkert rätt ändå, men då får @Vimes uppvisa videobevis)The Donald
Dr StrangeloveThey don't know what the hell they're talking about. Liberals! Intellectuals! Peacemongers! IDIOTS!
Ahmen, jag hör ju citatet sägas i huvudet, ser scenen framför mig, men kan inte alls placera det. Amerikansk högt uppsatt militär, upprörd, går över nån form av lysande karta i golvet. Troligtvis humoristisk i någon form, och jag gissar att det är något äldre eftersom jag inte kan placera det.They don't know what the hell they're talking about. Liberals! Intellectuals! Peacemongers! IDIOTS!
Hmm… Mars Attacks? Nicholsons karaktär kanske?Ahmen, jag hör ju citatet sägas i huvudet, ser scenen framför mig, men kan inte alls placera det. Amerikansk högt uppsatt militär, upprörd, går över nån form av lysande karta i golvet. Troligtvis humoristisk i någon form, och jag gissar att det är något äldre eftersom jag inte kan placera det.
Okej kartan var på väggen och inte på golvet, men annars var det exakt den bilden jag såg för mitt inre öga.
Eftersom jag precis haft stafettpinnen säger jag bara That’s not a loop, that’s a stackJag hare aldrig tagit det utan Anthrox vägledning.
Nästa citat!
”To know about the giggle loop is to become part of the giggle loop.”
@Gurgeh hann ju in innan migHägerstrand vet, då får vi se om nån annan lyckas ta den innan Hägern vinner på walkover
Vi ger det väl nån dag i alla fall.
Det är ju idag som Skynet än en gång valde att vänta ett år till med att ta över. ”Pallar fan inte att styra upp det här eländet” tänkte den nog.Japp.
Så: nära @Jocke s gissning men däremot kanske den hittills mest utskällda filmen i franchisen =)
Hellboy? (Serietidningen, och räknar in BPRD i gissningen)Ingen fara. Nytt citat:
"There's only one problem. Isn't the fact that you're back just a bit unreal? Call me old-fashioned, but I've never been dating a wraith before. What I know now is that Lovecraft knew what he wrote about!"
Till och med Skynet har gränser och värderar sin artificiella hälsa mer än herravälde.Det är ju idag som Skynet än en gång valde att vänta ett år till med att ta över. ”Pallar fan inte att styra upp det här eländet” tänkte den nog.
Har verkligen noll aning om vad detta kan vara, men gissar på GhostbustersIngen fara. Nytt citat:
"There's only one problem. Isn't the fact that you're back just a bit unreal? Call me old-fashioned, but I've never been dating a wraith before. What I know now is that Lovecraft knew what he wrote about!"
Metallica har gjort en låt som heter The Call of Ktulu men den är instrumental så citatet kommer i alla fall inte från den.(Enbart baserat på ett väldigt vagt minne av att nån gång ha sett kopplingen Metallica och Lovecraft…)
Äre Huntrix?Det här var tydligen svårt. Så en ledtråd! Jag tänkte att folk här var så bra på att känna igen citat, så jag försökte göra det svårare genom att skriva det så att det inte syns att det är en sångtext.
Ja, det är något svenskt.Jag känner igen det där vagt, det är nåt svenskt
Also "The thing that should not be"Metallica har gjort en låt som heter The Call of Ktulu men den är instrumental så citatet kommer i alla fall inte från den.
Jag gissar på Ghost, bara för att det känns tematiskt korrekt.
Ja, det är det. Amazing, med Big Money.Faan du lurade mig! Tänkte inte sång! Men det är väll Big Money?
Jag är dessutom beredd att sortera in hela St. Anger-plattan i genren "cosmic horror".Also "The thing that should not be"
X vacklade men höll ögonen på uppsyningsmannen; han skrattade och sade: —Nu har det bättrat sig med min lycka. Därmed föll han och dog
Jepp. Krok heter han.JohanL har ju redan gett det rätta svaret, men det där är ju när deras vikingakapten har stoppat ner uppsyningsmannen i en gryta med kokande olja.
Rush Hour?"You’re in America now. Our idea of diplomacy is showing up with a gun in one hand and a sandwich in the other and asking which you’d prefer."
"Did you bring a sandwich?"
"What do I look like, Kissinger?"
Rätt! Specifikt Turn Coat.Nån Dresden files? Har bara sett Tv-serien.
Har vi slutat med leken där vi listar alla Dresden filés-böcker tills nån gissar rätt?Rätt! Specifikt Turn Coat.
Den känns inte så värst givande?Har vi slutat med leken där vi listar alla Dresden filés-böcker tills nån gissar rätt?
- I helped put the fires out.
- You made them worse!
- Worse, or better?
Klart du gör. Hade fyra fem repliker till från avsnittet om nån hade tvekat.Tror du inte jag tar Invader Zim direkt?!![]()
Är det något av Bert Easton Ellis? Typ Noll att förlora?Man everybody got AIDS and shit.
Bredden hos vissa deltagare är rätt imponerande. Liksom, OK att man kanske är insnöad på franska konservativa filosofer från 1800-talet, eller har sett alla avsnitt av ”how I met your mother”, eller läst all 40k-fiction som finns, eller diggar 70-tals slasherfilmer, eller plöjer timlånga videoessäer….
….men att en och samma person har sett/läst ALL OF ABOVE får mig att fundera hur fanken jag spenderat mina dryga 40 år på jorden![]()
...med vettiga saker i stället?….men att en och samma person har sett/läst ALL OF ABOVE får mig att fundera hur fanken jag spenderat mina dryga 40 år på jorden![]()
Straight outta comptonMan everybody got AIDS and shit.
Virtual LightMan everybody got AIDS and shit.
...med vettiga saker i stället?![]()
Masturbation, considered a sexual taboo by many people, creates a guilt problem not easily dealt with.
Aleister Crowley?Masturbation, considered a sexual taboo by many people, creates a guilt problem not easily dealt with.
Edit: kanske är det här svårt, i så fall kompletterar jag med meningen efter vilket antagligen gör det lättare.
Hurra!Vi har en gissning på Psychoterapi och en gissning på Satanism.
Jag gissar väl att det rör sig om BÅDA och gissar Anton LaVey.
"We need to cut interest rates, keep the VAT steady, and round up all the dwarves."
Jag har planen att någon gång se om allt Star Wars, eventuellt i kronologisk ordning.Det låter som att du inte ägnat den senaste månaden med att se ifatt all Star Wars.
Letråd: TV/Youtube. Humor.
RättMitchell and Webb, Kill the poor sketchen!
Det där måste ju vara Chef från South ParkOPEN WIDE KIDS BECAUSE CAUSE I’M GONNA GRAPE YOU IN THE MOUTH!
Whitest kids u know.OPEN WIDE KIDS BECAUSE CAUSE I’M GONNA GRAPE YOU IN THE MOUTH!