”Var är citatet ifrån?”-leken

Min översättning:

En sak rövhålet aldrig klarade var att se. Det behövde ögon. Men nerverna var blockerade, invaderade, förtorkade tills hjärnan inte längre kunde ge några order. Fastkedjad i skallen. Förseglad. Avskuren.

Är det här en Skinny Puppy-text? Första meningarna låter som att det inte borde vara det, men det är svårt när det är översatt.

Jag kan ändå föreställa mig "blocked, invaded, atrophied" som SP.

Är det här en Skinny Puppy-text? Första meningarna låter som att det inte borde vara det, men det är svårt när det är översatt.

Jag kan ändå föreställa mig "blocked, invaded, atrophied" som SP.
Det är inte en ordagrann översättning, så meningsbyggnaden kan vara lite influerad av mig. Men Jag och SP (och Warren Ellis gissar jag) har nog gått till denna brunn flera gånger för att hämta vatten.

Så SP är fel, men ändå relevant.

Det är inte en ordagrann översättning, så meningsbyggnaden kan vara lite influerad av mig. Men Jag och SP (och Warren Ellis gissar jag) har nog gått till denna brunn flera gånger för att hämta vatten.

Så SP är fel, men ändå relevant.
...manson?

TÄNKTE det var en beatpoet men kunde inte komma på vem

EDIT: Eller ja, beatförfattare om man skall vara petig

Tar ett längre citat den här gången;

A sea of tortured faces, rotating in slow orbits around my vampire commander.
“My God, what is this?”
“Statistics.” Sarasti seemed focused on a flayed Asian child. “Rorschach’s growth allometry over a two-week period.”
“They’re faces…”
He nodded, turning his attention to a woman with no eyes. “Skull diameter scales to total mass. Mandible length scales to EM transparency at one angstrom. One hundred thirteen facial dimensions, each presenting a different variable. Principle-component combinations present as multifeature aspect ratios.” He turned to face me, his naked gleaming eyes just slightly side-cast. “You’d be surprised how much gray matter is dedicated to the analysis of facial imagery. Shame to waste it on anything as … counterintuitive as residual plots or contingency tables.”
I felt my jaw clenching. “And the expressions? What do they represent?”
“Software customizes output for user.”
An agonized gallery pled for mercy on all sides.
“I am wired for hunting,” he reminded gently.

Kan typ aldrig något i den här tråden men den där tog jag ju direkt, och så blir man snipad. Typiskt.

Då tar jag ett du borde kunna om du gillar Blindsight!

”What you do today influences tomorrow, not the other way around. Love Today, and seize All Tomorrows!”

Back