Tant Ragnar
Gamle usling
Fel! Men I likhet med bibeln handlar verket jag tänker på om vad som kan hända om du slutar bejaka din själ.Bibeln!
Fel! Men I likhet med bibeln handlar verket jag tänker på om vad som kan hända om du slutar bejaka din själ.Bibeln!
fel! men mitt verk är, i likhet med les miserables, ganska deppig.Les Miserables? Musikalen, alltså!
fel! men väldigt nära genremässigt. notera att verket jag tänker på inte är en musikal, men något som är väldigt närbesläktat med en musikal.Hamilton?
Är det en rockopera? Jag vet att det inte är The Wall men jag gissar på det ändå för att få en ledtrådfel! men väldigt nära genremässigt. notera att verket jag tänker på inte är en musikal, men något som är väldigt närbesläktat med en musikal.
nej, och jag har inte läst/sett/hört unge werthers lidande, men om jag vibe-gissar lite så tror att att temat är lika - krossade drömmar, missade chanser.Unge werthers lidande?
nej. det är ett musikstycke, eller en låt som vi säger i skåne.Är det en rockopera? Jag vet att det inte är The Wall men jag gissar på det ändå för att få en ledtråd
Nej, men den här beskrivningen som jag snabbt internetsökte fram om La boheme passar väl in också på grejen jag tänker på:La boheme?
Puccinis ”La bohème” är lätt att älska. I fyra korta akter fångar han essensen av ungdomsårens vårdslöshet, där själva ungdomen strålar, falnar och dör.
men "rock" är faktiskt en del av upphovspersonens artistnamn.Är det en rockopera? Jag vet att det inte är The Wall men jag gissar på det ändå för att få en ledtråd
Förnamn The?men "rock" är faktiskt en del av upphovspersonens artistnamn.
Annars "Chris"?Förnamn The?
Sten och Stanley?men "rock" är faktiskt en del av upphovspersonens artistnamn.
nej, det är AesopFörnamn The?
nej, men skivan heter "the impossible kid"Annars "Chris"?
nu börjar vi ringa in detJag kan bara It’s about drive, it’s about power we stay hungry we devour men då är det såklart den här det rör sig om