”Var är citatet ifrån?”-leken

Huh. Missuppfattad? Då känns det ju som om det ska vara något som omfamnats av den de kritiserar. Vi fortsätter på Springsteen och gissar på Born in the USA.

Huh. Missuppfattad? Då känns det ju som om det ska vara något som omfamnats av den de kritiserar. Vi fortsätter på Springsteen och gissar på Born in the USA.

Missuppfattad var fel ord egentligen. Missad kanske är bättre :) budskapet (och kvalitén på texten) har nog flugit under radarn för de allra flesta, inkl mig

Helt rätt!
På sin tid ett av de absolut största internetfenomenen, med ett briljant djup bakom sin naiva cheesighet.
Det politiska budskapet var ju subtilt som en slägga redan då "The bell curve says it's in the dna, but test scores are how much the parents make", men det var ju bara memehumor så det tog ett tag innan man insåg det.

Nytt citat:
"Hjälp! Jag vet inte om jag är en bug eller en feature"

Det politiska budskapet var ju subtilt som en slägga redan då "The bell curve says it's in the dna, but test scores are how much the parents make", men det var ju bara memehumor så det tog ett tag innan man insåg det.

Nytt citat:
"Hjälp! Jag vet inte om jag är en bug eller en feature"
Clippy?

Låter lite som ett skämt ur en dagstidningsstripp. Dilbert låter naturligt men det vore oväntat att citera Dilbert på svenska. Så min officiella gissning får bli Pondus.

Back