”Var är citatet ifrån?”-leken

Inga rätt so far! Jag hade kunnat välja ett kanske mer klassiskt citat av samma karaktär, men det här är så roligt (i vilket fall om man sett/ser det).

Dagens ledtråd: Rocket Raccoons röst är med i samma film.

Nu tror jag visserligen Franz tog det, men jag chansar ändå på Wedding Crashers.
"I almost nunchucked you! Goddamn it, why didn't you say so? Bring it in for the real thing!"

Självklart är det Wedding Crashers, och eftersom det inte låter som att nån sätter det berättar jag att det är Will Ferrells cameo som Chazz Reinhold:

Det kanske är för enkelt, men ändå värt att leta upp det här mysiga citatet:

"Gåsfesten blev en minnesvärd tillställning. Vi hade dukat upp ett långbord i en av källarlokalerna, som såg ut som ett riktigt medeltida valv med vitrappade väggar, små nischer för stearinljus och väggfatsa bänkar längs långväggarna. Det var dukat med fint porslin, rullade servetter och en grov linneduk.
Köket uppe i lägenheten var helt i kaos. [Namn] fäktade runt med sina barmästararmar med förklädet nersölat av gåsfett, såsfett, svartsoppa, kryddor och mjöl. Han hade kommit upp i högvarv, stortrivdes, och jag tog det för gott att hålla mig undan, sköta om arrangemangen runtomkring, die Stimmung, nere i lokalen."

Last edited:
Det kanske är för enkelt, men ändå värt att leta upp det här mysiga citatet:

"Gåsfesten blev en minnesvärd tillställning. Vi hade dukat upp ett långbord i en av källarlokalerna, som såg ut som ett riktigt medeltida valv med vitrappade väggar, små nischer för stearinljus och väggfatsa bänkar längs långväggarna. Det var dukat med fint porslin, rullade servetter och en grov linneduk.
Köket uppe i lägenheten var helt i kaos. [Namn] fäktade runt med sina barmästararmar med förklädet nersölat av gåsfett, såsfett, svartsoppa, kryddor och mjöl. Han hade kommit upp i högvarv, stortrivdes, och jag tog det för gott att hålla mig undan, sköta om arrangemangen runtomkring, dit Stimmung, nere i lokalen."
Gentlemen av Klas Östergren!

Sorry alla för att sno den igen direkt. Som botgöring får ni en lätt tillbaka också:

"There she is. The beast."

Back