”Var är citatet ifrån?”-leken

En tecknad tv-serie från Marvel som pratar om att få bort hjärnsubstans från taket?!?

Och det är inte Deadpool som är titelkaraktären?

Deadpool och karaktären har träffats i serierna. Karaktären är precis som Deadpool en lönnmördare som oftast använder två pistoler och ett samurajsvärd.

Då är det säkert någon som heter typ Killshot eller Deathstriker. Men jag är fortfarande förvirrad över att det är en tecknad marvel tv-serie som pratar om att tvätta bort hjärnsubstans. Kommer inte på några tecknade marvelserier som inte är för barn eller yngre tonåringar

Då är det säkert någon som heter typ Killshot eller Deathstriker. Men jag är fortfarande förvirrad över att det är en tecknad marvel tv-serie som pratar om att tvätta bort hjärnsubstans. Kommer inte på några tecknade marvelserier som inte är för barn eller yngre tonåringar

Huvudpersonen är ett gulligt djur dessutom! Men där är en massa ultravåld.

Rocket Racoon? Han känns som någon som kan ga en kompis som kallas för Gattling.

Karaktären serien är döpt efter är mer low-powered och street level än Rocket. Och till skillnad från Rocket kan han inte prata ”människospråk”.

Alright, känns så specifikt att om nån överhuvudtaget är bekant med karaktären borde de kunna denna. Jag är inte bekant, så jag gissar att det är antingen en råtta, en kanin, en vessla, eller en katt.

Jag hade gissat på Lajka, men Lajka vetkar kunna snacka människa. Telepatiskt, om inte annat.

Jag tror ingen kommer ta den här…

Så, det är Hit-Monkey! Se Hit-Monkey, den serien är jättebra!
IMG_1909.webp

Nytt citat!

I think the point is to make us despair. To see ourselves as... animal and ugly. To make us reject the possibility that God could love us.

Jag tror ingen kommer ta den här…

Så, det är Hit-Monkey! Se Hit-Monkey, den serien är jättebra!
View attachment 27302

Nytt citat!

I think the point is to make us despair. To see ourselves as... animal and ugly. To make us reject the possibility that God could love us.
Aldrig hört talats om varken serien eller figuren. Är det där en kvinnlig Bullseye? Kan nog inte identifiera en enda person på den där postern.
Deep cut :D

Aldrig hört talats om varken serien eller figuren. Är det där en kvinnlig Bullseye? Kan nog inte identifiera en enda person på den där postern.
Deep cut :D

Ja, det är Lady Bullseye! :D Versionen av henne i tv-serien är straight up bara exakt Bullseye men han var för känd så de fick inte använda honom. Så de tog den kvinnliga versionen istället.

Det är en mix av Z-list Marvel karaktärer från serierna och nya karaktärer. Jag tror Fat Cobra är kändaste karaktären som dyker upp 😂

Det är dock genuint JÄTTEBRA! Säsong 1 handlar om buddistiska idéer om syfte, hämnd och moral. Säsong 2 handlar om kristna ideér om syfte, hämnd och moral. Allt berättat genom mediet av en apa tränad av en lönnmördares spöke som slåss mot gangsters och superskurkar.

Mitt citat:

Les Allemands ont élevé, en temps de guerre, l'obstination à la hauteur d'une vertu nationale. Quand, à cette qualité, le destin veut bien ajouter la chance, certaines situations arrivent à défier la logique militaire.

(I krigstid upphöjde tyskarna envisheten till en nationaldygd. När ödet dessutom adderade ren tur till detta karaktärsdrag, kom en del situationer att trotsa den militära logiken.)

Last edited:
Back