”Var är citatet ifrån?”-leken

Ocarina of Time känns som det självklara valet, men då tror jag på Majora's Mask, en dark horse.

Ocarina of Time känns som det självklara valet, men då tror jag på Majora's Mask, en dark horse.
Majora's Mask är korrekt! En av de fyra flum-filosofiska frågorna de mystiska månbarnen ger Link strax innan spelets slutboss.

Grattis till @Deodanders!

majora-s-mask-moon-child.jpg

"Well, I hope that someday, buddy
We've got peace in our lives
Together or apart
Alone or with our wives
And we can stop our whoring
And pull the smiles inside
And light it up forever
And never go to sleep"

Johnny Cash, en av Americana-skivorna, men det är en cover, så det räcker nog inte och jag vet inte originalet eller titeln.

Last edited:
Johnny Cash, en av Americana-skivorna, men det är en cover, så det räcker nog inte och jag vet inte originalet eller titeln.
Tänkte att nån skulle ta det på Cash, men yes, fast jag inte skrev det är det upphovsman och titel som gäller.

(Det är American III: Solitary Man förresten, samma som I Won't Back Down och The Mercy Seat bl.a.)

Attans, jag har nästan bara lyssnat på IV och VI... Jag är nog inte till så mycket hjälp här.

Efter att ha tittat på vad det inte är är den första kandidaten i nummerordning vad mig anbelangar "Nobody" (Bert Williams).

Låten heter I see a Darkness, men jag vet inte vem som gjort originalet. Finns i en mer positiv version som jag tror kom senare och min kompis spelade mycket runt 2010-2015(?) men jag vet inte vem som gjort den heller!

Låten heter I see a Darkness, men jag vet inte vem som gjort originalet. Finns i en mer positiv version som jag tror kom senare och min kompis spelade mycket runt 2010-2015(?) men jag vet inte vem som gjort den heller!
Inte otroligt att det är samma artist, det låter som den versionen som är min favorit och jag lyssnar på just nu. Finns ett riktigt namn och/eller ett artistnamn att få rätt på här. Låten stämmer ju.

Back