”Var är citatet ifrån?”-leken

Jag får för mig att det är något jag sett nyligen, men jag kan verkligen inte placera det. Jag och barnen tittade på ghostbusters för några veckor sen (herregud vad den inte håller) - jag kan inte minnas var de skulle ha sagt det men jag kan inte komma på att vi tittat på något annat som skulle passat in.

Ghostbusters?

Jag får för mig att det är något jag sett nyligen, men jag kan verkligen inte placera det. Jag och barnen tittade på ghostbusters för några veckor sen (herregud vad den inte håller) - jag kan inte minnas var de skulle ha sagt det men jag kan inte komma på att vi tittat på något annat som skulle passat in.

Ghostbusters?
Äldre.

Ghostbusters kom 1984. Vi söker alltså en film som är äldre än så (vilket Dracula - Död men lycklig inte är). Så ... Time Bandits?

Forbidden Planet är för gammal.

Alien är på tok för känd. Obskyr, var det.

Budget: $20 000. Det är såklart fusk att googla på summan, även om jag inte tror att det heller skulle ge så mycket =)

Om ni bara ska sitta och lista alla gamla B-scifi-filmer så blir vi här länge och kommer ändå antagligen inte hitta rätt. Ni får en ledtråd till; har ni inte plockat det imorgon förmiddag så får ni ett nytt citat istället.

Det är en film från sent 70-tal gjord av en regissör som inte är känd för såhär billiga filmer, men filmen passar ändå rätt bra in i hans ouvre.

Back