“Östasiatisk” stadsmodul?

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hej! Jag skulle behöva lite råd gällande eventuell existens om stadsmoduler med en östasiatisk prägel? Det skall vara inom fantasy-genren men gärna inte helt överdrivet. Helst mer fantasy-Kina än fantast-Japan då det sistnämnda har jag redan. Vilket regelsystem stadsmodulen använder sig av är oväsentligt då jag kör mitt eget race ändå.

Är det någon som har kunskap om en sådan stadsmodul och var man kan köpa den? Drivethrurpg är att föredra då jag starkt föredrar mina böcker som PDF.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Lite mer Indien + Kina än bara Kina. Men Yoon-Suin med sin Yellow City kan ju vara något, inte riktigt stadsmodul i meningen att du har en detaljerad karta osv, utan mer klassiska OSR-tabeller för saker och ting men tabellerna är riktig bra på att sätta färg och innehåll i staden, lätt att få en bild av vad det är. Gillar skarpt. Finns som pdf.

https://noisms-games.squarespace.com/creations/yoon-suin-the-purple-land
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Någon som har andra förslag? Även om ovanstående verkar bra så är det inte riktigt vad jag söker då jag gillar att ha någon form av karta, dvs lite mer av en traditionell stadsmodul.
 
Top