Nekromanti åldrande

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
åldras era spelare? i min grupp så hinner rollpersonerna aldrig åldras förräns nästa äventyr. och då verkar tiden som gått "nollställas"

jag är nyfiken på hur NI gör.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
I våran (Läs: Tokons Tokar) så åldras personerna, både av naturliga orsaker och av onaturliga orsaker. Oftast då på grund av onaturliga saker, så som fummel med magi och förbanade gudar. Men även så åldras dom av naturliga skäll också, men det är ganska sällsynt, då du bara åldras engång per år, om man inte fumlar med kronotropi.

//Vicotnik fortfarande lite bitter efter att det att Ran tynade bort på grund av extrem Qadosh förlust och ett par fumel med kronotropi.
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Jag har lite av samma problem. Skillnaden är den att allting går så fort i mitt Mundana att det inte ens gått ett år sedan dess vi började spela. Sen har också mina spelares rollpersoner en viss tendens att dö eller på annat sätt försvinna stup i kvarten, jag tror inte att en enda rollperson någonsin överlevt i ett helt år :gremooo:. Jo, förresten 3 rollpersoner har överlevt och firat sin första födelsedag som rollperson :gremtongue: (även om de egentligen är 21,22 respektive 36 år gamla i spelet)



/Carnin - undrar om motståndet han lägger in kanske är en smula för svårt
 

Myrcht

Veteran
Joined
25 Aug 2005
Messages
41
Yo... jag brukar köra så att det går en månad mellan varje "större äventyr." Så kan man typ starta på "Sommarmånad" i Asharien, och sen när man har spelat 2 äventyr så kanske d har gått en månad emellan dom (ifall dom inte hänger ihop det vill säga)
så efter ca. 12 äventyr har som regel alla rollpersoner blivit 1 år äldre. vet inte ifall detta är ett bra eller ett dåligt sätt...men kör på d tills jag kommer på ett nytt :gremtongue:
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Jodå, det har gått...få se nu...7 år sedan det första äventyret.

I vår värld har det gått 5 år, så det har inte rusat på alldeles med tiden heller.

Vintrarna brukar vara lugna, sitter mest o super då, men varje sommar har varit fullpackad med äventyr.

Snart börjar deras grundegenskaper gå ner. Nästa år för den första.
 
Top