Perola
Veteran
Jag menar nu ska de byta ut Krigarens väg mot tre nya mer detaljerade expantioner trots att de flesta regler redan finns i denna. Och det märks att det lagts ner tid på atlats boxen. Och grundreglerna är redan uppe i sin tredje uppdatering. Men vad har hänt med magin, eon har enligt mig ett klart intressant upplägg som möjliggör ett komplext rollspel för magiker. Jag menar nu kan man föra diskussioner bedriva forskning och likande, men trots det så har det inte kommit något mer än mystik och magi. Vilket bara nosar på magiteorin och ger ganska vaga och klart otillräckliga förklaring. Ta bara det där med måttsystemet taum som jag tror näms i någon stämningshöjande text, var finns en förklaring till det. Jag vet att det kommit en expansion som heter Nekromanti eller nått men den tar ju just bara upp nekromanti och vandöda. Och de största skrällen är ju att hela biten med demoner och rang har lämnats helt oberöd och hänvisar forfarande till Demoner och Demologi vilket det forfarande saknas releasdatum till, trots att det är en av grunderna till avancerad Alkemi. Nej jag tycker det verkar som att Neogames helt struntat i magi biten efter Mystik och Magi, vilket är lite irreterande då jag länge har tänkt starta en kampanj med magiker med tyngdvikten på forksning och teroretiska och filsofiska samtal, valet jag har nu är att skriva allt själv vilket jag tänkt flera gånger och då riskera att expantionerna seda kommer ut och är jätte bra och jag får börja att ändra saker som inte ska kunna ändras på tex fysika egenskaper och regler.
Jag vill dock ändå tacka Neogames för ett överlag klart genomarbetat och helt klar goskänt arbete.
/Perola
Jag vill dock ändå tacka Neogames för ett överlag klart genomarbetat och helt klar goskänt arbete.
/Perola