Nekromanti Översättningar

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är ju sökmotorers robotar som är på sidan. Dvs i förlängningen är det sökmotorerna, och det är ju det som är intressant. Att de besöker oss för att indexera olika saker.

Varför skulle man inte se gäster? Är inte de lika mycket värda som registrerade användare på något sätt? Det är i mitt tycke lika intressant att se vad alla besökare gör.

Sökmotorerna kan jag hålla med om, förutom att jag personligen vill se dem för att se vad de håller på med på siten. Ur en driftsmässig synpunkt. Men om jag vill se dem så kan det väl finnas andra som vill se dem också?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Betalar en översättningsfirma borde väl vara lättast?

Eller så översätter du bara och skickar över texten så lägger jag upp det på sidan.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Re: Slintande på tangenterna

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Eller "Hober" kanske? </div></div>

Absolut inte. I den nya översättningen heter det hobbitar! :gremwink:

/tobias
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Gäster och robotar får gärna visas på själva Inloggadesidan, men i den lilla rutan till vänster tycker jag gott att det räcker med inloggade registrerade användare.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Slintande på tangenterna

Men rollspelare är ju extremt konservativa.

Och man kan väl inte stycka upp de små stackarna i Hob-bitar heller? Är nya översättningen en omskrivning till nån sorts American Psycho-kopia?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag hävdar ju då att ämne syftar på innehållet i tråden, medan ärendet är en beskrivning av trådens syfte. Men det är kanske bara jag, så jag har ändrat översättningen sen ett tag tillbaka.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Dante</div><div class="ubbcode-body">Och varför ska de över huvud taget visas?

Om jag finge bestämma skulle Inloggaderutan bara visa inloggade registrerade användare som inte är osynliga.

Alltså: Bort med osynliga användare; bort med gäster; och bort med spindlarna/sökmotorerna.</div></div>
Dante Administratör Inloggad sick
Tf Forumredaktör

...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Nå. Rent praktiskt är ju både Yassilackerfors och Gardener mina överordnade. Och dessutom gillar jag att förankra saker med övriga redaktionsmedlemmar innan jag genomför förändringar.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Borde förresten inte »admin« ersättas med »redaktör«? Det är ju vad vi kallar oss.

Och Gardener borde ju få befattningen »ägare« och en alldeles egen färg.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Jag håller inte med, värdet av att se "någon" (oavsett vem) surfa på gamla inlägg som man kanske glömt bort anser jag vara rätt högt. Men det vet du ju redan och så länge det visas för mig (eller admins kan jag sträcka mig till) så är jag nöjd. :gremgrin:

Å andra sidan - vad är meningen med inloggadesidan? Och är det verkligen bästa namnet?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Ackerfors</div><div class="ubbcode-body">Jag håller inte med, värdet av att se "någon" (oavsett vem) surfa på gamla inlägg som man kanske glömt bort anser jag vara rätt högt. Men det vet du ju redan och så länge det visas för mig (eller admins kan jag sträcka mig till) så är jag nöjd. :gremgrin:

Å andra sidan - vad är meningen med inloggadesidan? Och är det verkligen bästa namnet? </div></div>

Inloggade RUTAN behöver inte visa mängden osynliga, gäster eller robotar.

Inloggade SIDAN kan visa mer info.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Ah, my bad. Jag är förvirrad.

Jag är dock fortfarande nyfiken på svaret på frågorna i mitt inlägg.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, det skulle man ju kunna göra. Eftersom vi alltid ger redaktörer adminrättigheter.

Jag vill vara lila med gula prickar!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Fast det är ju "mina" saker jag får, inte "dina". Och ingen annans heller. Så jag köper inte argumenten. Oavsett hur mycket ni tycker andra suger. </div></div>

Jag håller med om att MINA saker är bättre än DINA, men den här senaste översättningen verkar ju inget vidare:
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
Citat:


Om det står "citerat av" så blir väl det lite skumt - eller? Om Krille citerar mig i en diskussion, så är det ju "citerat av" Krille, det är ju han som citerat...

Andra forumsystem brukar använda "X skrev" - Dvs, om Krille citerar mig så står det "Krank skrev:" och så rutan med det jag skrev.

Om det står "Citerat av Krank:" så är det ju inte jag som blivit citerad...


Fattar nån vad jag försöker få fram?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ja, och jag håller med. Men första översättningen var ännu sämre tror jag.

Tyvärr så är översättningen gjord så att det inte går att välja vilken sida namnet ska stå. Så det måste bli något annat ändå.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
Skrivet av X?

Citerat från X?

Ursprungligen skrivet av X?
 
Top