Nekromanti Överreagerande spelare

Cervantes

Veteran
En i våran spelgrupp hade en gubbe som han var väldigt fest vid. Men han spelade gubben extremt kartigt och en gång hamnade han i bråk med våra andra SP. Men efter ett tag flydde han. Lite senare mördade en av våra andra SP den gubben. Då blv han väldigt sur och lämmnade våran spelgrupp.
Är det några andra en vi som tycker att han överreagerar?

Mederian

Warrior
Visserligen ska man vara fäst vid sin rollperson, och bli besviken över att han dör. Jag tycker att han överreagerar.

/Mederian

SirDr

Veteran
han överreagerade ifråga om Rp:n.. men tycker man inte att något är kul längre.. skal man inte syssla med det.. bättre att han då går och finner något för honom roligare, än att stanna och tycka att allt e skit.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

Cervantes

Veteran
OK det leder mig till punkt två. Han har alldrig tröttnat på rollspel faktum är att han har eller ska gå med i en annan splegrupp. Han lämmnade oss bara för att den där gubbens död. Ok man skall tycka om sina gubbar men man behöver inte bli förbannad på de andra SPELARNA för det.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Mördade?

Hur jävla allvarligt grälade ni egentligen? Bråkade ni om nå't som var så viktigt att man dödar sin kompis för det? Jag är mycket emot att spelare dödar varandra utom när äventyret kräver det (typ aldrig).
Skulle nå'n spelares RP börja kaxa för mycket så säger man till honom (spelaren) att detta inte funkar längre. Det är precis så enkelt som det låter.
Klart fan killen blir sur om han blir MÖRDAD av sina polare. Det är ju som att köra för fort på en 90 väg, bli stoppad av några poliser man känner och istället för att varna dig, skriva ut böter o.s.v så att du lär dig skulle dom istället dra ut dig på närmsta leråker och skjuta dig.

Radin

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Mördade?

Det var så att han som mördades tyckte att han jämnt och ständigt blev motarbetad av han som mördade.
Det gäller då inte bara Eon då utan i alla rollspel vi spelar.
Jag måste kanske tillägga för alla som inte förstår att jag känner dessa personer personligen.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Ackerfors

Alas, your rapids!
Du vet vem

Ska du vet vem börja i den rivaliserande spelgruppen med hans granne bland andra???
Det var i så fall inga roliga nyheter.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

bullen

Veteran
Re: Du vet vem

ganska roligt det här, vi hade en i vår spelgrupp som blev kinkig för att en annan är bättre än honom. han försökte förstöra för den som var bättre när inte det lyckades så började han spela med några andra nu vill han nästan aldrig spela med oss längre. (ganska löjligt)

Kullendorff

Warrior
Väx upp ...

Till alla inblandade; väx upp.
Det är bara ett spel.

Ibland kan det faktiskt finnas tillfällen då spelare har ihjäl varandras RP´s (dock mest i WoD) men det ska ju inte innebära att de som personer ska bli arga på varandra(!!), tvärt om.
Senast RP`s hade ihjäl andra RP´s i min spelgrupp så skrattade båda spelarna gott åt det pga av att det hela föranleddes av gott rollspel och var motiverat pga just det.

Men om folk inte förstår skillnaden mellan spel och verklighet så föreslår jag att de slutar spelar ett tag och tänker över VARFÖR dom vill spela.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Johan K

Gammal & dryg
Det kanske är att gå till överdrift att lämna gruppen. men jag kan åxå förstå den andre att han blev lite sur när nån dödar enns gubbe. Men samtidigt så kan jag förstå er andra att man tröttnar på en som spelar kartigt.
Det är ju iaf synd att han lämnar eran grupp för en sådan grej.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Carolus

Veteran
Var det spelarna som bråkade och hanterade det hela med att ha ihjäl varandras RP:s så var det IMHO ett fantastiskt barnsligt sätt att sköta det hela. Huruvida killen överreagerade eller ej beror isf på omständigheterna tycker jag.
Var det däremot ett bråk mellan RP:s som berodde på att båda rollerna spelades bra och helt enkelt inte gick ihop (i spelet) tycker jag hans reaktion är överdriven.
Sedan ansern jag generellt att man bör försöka undvika att bråk mellan RP:s urartar till strid på liv och död.

Konflikter kan vara uppfriskande om de rollspelas väl, men att hänfalla till dråp är väl att riskera stämningen i onödan. Lämpligen kan väl SL eller de andra spelarna säga åt personerna ifråga att skärpa sig, men det är ju inte alltid det fungerar iofs...

Melius frangi quam flecti

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det tråkiga är...

...att i det här fallet försökte de mörda honom för att det var "trötta" på hans rp.
Sorgligt.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Ackerfors

Alas, your rapids!
Förtydligande

Nu var det ju så att hans Rp låg och sov i sitt LÅSTA rum.
Ingen kunde låsdyrkning.
När Rp vaknade så låg han på en brits med förbundna händer medans de andra peta ut hans ögon, skar i honom, med mera.
Det var dessutom mitt i natten.

Situationen förändras lite då.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Kullendorff

Warrior
IMHO

Jag tycker det låter som ni behöver kanske lufta den däringa spelgruppen lite och kanske börja ägna er åt ROLLspel ......

Så alla får kul ... lixom

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Ackerfors

Alas, your rapids!
Helt rätt

Jag är emot allt som har med det som hänt att göra.
Jag tycker att vi förlorade en trevlig och bra rollspelare när han stack. Jag kan inte önska mer än att de kunde reda upp det igen för det är inte sig likt i föreningen. Han som stack kommer tillbaka ifall de ber om ursäkt och SL inte tillåter vad som helst.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Re: Förtydligande

ARRGH!

Detta hände mig i neotech. Jag hade en gubbe som jag ÄLSKADE. Han var en profisonell mördare så han var rätt försiktig av sig (paranoid rättare sagt) så han brukade sova med en pistol under kudden. Han hade just den natten ett automatvapen vid sängen (han visste inte var han skulle göra av den) och rummet var totalt svart. En annan i min grupp smög sig in (smyga 7) och tog ifrån mig alla mina vapen, den under kudden också, och sedan väckte han mig. När jag inte bönade och bad för mitt liv så sköt han mig. Jag lyckades mot all förmodan överleva denna direktträff i min hjärna. Men då förklarar min SL att han råkade läsa fel så jag fick två trauma till och dog. När jag klagade så fick jag slå ett slag mot min hörsel för att se om jag vaknade, med lika många tärningar som den andre spelaren hade i smyga! Ok, SL var ny på att vara SL men ändå!

Jag är fortfarande sur. Så jävla onödigt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Förtydligande

SL har en tendens att vara lite orättvisa ibland. Tyvärr

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Alla verkar tro att alla rp är kompisar. Vanligtvis brukar de bli indragna i äventyret. Oftast blir degoda kamrater och tycker att de är kompisar för livet. Men... Ibland tål inte vissa personer varandra så mycket att enda anledningen till varför de är i samma grupp är pga uppdraget. Då kan det hända sådana saker. En kompis till mig skulle spela med vår grupp och han var så van att i sin grupp FICK man inte döda varandra så han var hur tyken som helst mot en inkvisitör från jargien(annan spelare). Kallade honom för "riddaren av turkdasset" och sådant. De gick som det gick och den mycket förvånade spelaren fick sin rp ihälslagen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ackerfors

Alas, your rapids!

Skillnaden är den att han blev motarbetad av en annan kille i alla rollspel (nästan).

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää