Nekromanti Övernaturliga egenskaper?

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Jag har just kollat igenom min eon-pärm som bland annat innehåller utökade tabeller till rollpersonsskapadet. Det slog mig att min uppdaterade övernaturliga egenskapertabell endast innehåller 47 möjliga resultat.

Jag vill givetvis ha er hjälp att höja antalet resultat till 100 för att få större variation och roligare slumpresultat.

Jag bifogar min nuvarande tabell om någon vill titta...

/Ceram, uppskattar eventuell hjälp.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag vill givetvis ha er hjälp att höja antalet resultat till 100 för att få större variation och roligare slumpresultat."

Lägg upp den i Neo-wikin, vetja! Om någon gillar idén och saknar en viss övernaturlig egenskap, så är det inte omöjligt att han slänger in den.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
eon-wikin

Lägg upp den i Neo-wikin, vetja! Om någon gillar idén och saknar en viss övernaturlig egenskap, så är det inte omöjligt att han slänger in den.
Jag älskar ju wikin trots att jag inte förstår hur man får den att fatta att man tryckt på [enter]. Jag har inte heller någon aning om hur jag kompierar in en lista från word till wikin...

/Ceram, har börjat förstå sig på wikin och funtar på att kasta in lite större grejer än de böcker han än så länge bidragit med.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Neo-wiki for dummies

...ett inlägg för oss vanliga användare!

"Jag älskar ju wikin trots att jag inte förstår hur man får den att fatta att man tryckt på [enter]."

Tryck på enter två gånger. Ett enterslag ignoreras, på samma sätt som för många mellanslag etc. Två enterslag blir ett nytt stycke.

Om du har svårt att se hur det funkar i praktiken, lek på Lekplatsen.

"Jag har inte heller någon aning om hur jag kompierar in en lista från word till wikin..."

Markera i Word, ctrl-C, hoppa till wikin, ctrl-V. :gremgrin:

Lite extra formatering krävs för det mesta. Sätt en "<br>" sist på varje rad i listan, eller en " * " i början på varje rad.

Återigen, lek på lekplatsen. Om du inte provar så lär du aldrig lista ut hur det funkar.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
n00b i wikin

Jag börjar lägga in massa saker i wikin då även om jag inte är säker på hur man gör. Om du ser att jag gör fel eller lägger upp nått man inte får lägga upp såg bara till eller ändra och skriv en ändringskomentar så att jag vet vad jag gör fel :gremcool:

/Ceram, lär sig saker varje dag...
 
Top