Nekromanti Över skype?

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Jag och min spelgrupp ska spela över skype. Gissar att det finns folk här med erfarenheter av detta. Har en hel del erfarenheter av att spela forum rollspel.

Men finns det något pogram som gör att man kan slå tärningar i skype?

Hade tänkt lita på mina spelare och vill de fuska får de göra så, spelar inte för att vinna. Men kan tänka mig att det skulle va kul att lira med ett tärnings pogram.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Jag och dem jag spelar med använder ett program som heter fantasy grounds, där kan man slå tärningar, rita kartor och lägga upp karaktärsmallar
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Jag spelleder för nuvarande ett Vampire spel över skype. Det fungerar jättebra, skype är bättre fär sådant här än man kan tro :gremsmile:

Jag hittade inget tärningsrullar program som jag gillade utan kör på att alla slår sina egna tärningar och så litar jag på dem. Det har fungerat bra hitils :gremsmile:
 
Joined
21 May 2011
Messages
153
Location
Södra Sverige
Jag spelleder en Changeling: The Lost kampanj över Skype och det fungerar bra. Så som det är ordnat sitter 5 av 6 spelare hos en av spelarna. På det viset håller de koll på varandras tärningsslag. Den sjätte spelaren litar jag på att han inte ska fuska.

Vad det gäller tärningsprogram så finns det en del, och jag har läst att Fantasy Grounds ska fungera helt OK. Kolla in RPG.nets forum och se om inte du kan få lite nogrannare hjälp om tärningsprogram där. Det är ett ämne som dyker upp lite då och då på det forumet.
 

snorful

Veteran
Joined
29 Nov 2012
Messages
37
Location
Götlaborg
Invisible Castle fungerar väldigt bra när man spelar forumrollspel, borde ju funka för Skype med?
invisiblecastle.com
 
Top