Nekromanti Över Dom Krotz snöklädda vidder

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Håller på skriva ett litet äventyr som i stort går ut på att rp-na hittar en karta (av typen skattkarta) som de förhoppningsvis beslutar sig om att undersöka. Skattkartan visar en del av Taklorr och rollpersonerna kommer att behöva ta sig över Dom Kratz för att komma dit de ska.
Problemet är att jag glömde fantasin kvar på universitetet och dit kommer jag inte förren på måndag... så jag undrar om det är någon som har några bra förslag på vad som kan hända på bergen. (typ ex på monster... har monster och varelser... men det var inget som passade riktigt bra... behöver dock inga regler... dem kan jag hitta på själv, behöver bara eran fantasi!)
Dessutom skulle det sitta bra med en liten fingervisning om hur det ser ut uppe i bergen. Har för mig att de var höga som sjutton, så jag antar att de är snöklädda, hur högt gårträdgränsen, och när börjar det bli kallt och snö?? (sådana saker)
Tacksam för svar!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Takalorr e nu inte min ö precis, men nån ting får mig å tänka på en stor stark humanoid som är stendum och e arg... men kanske kan luras av inteligenta spelare, annars e en annan tanke små ättriga humanoider med små sjut som bara väller fram å e inte direkt livsfarliga i sig själva, utan snarare deras antal, vilket gör att rpna nästan borde gömma sig för att överleva, och vem vet, kanske ett möte mellan dom två?
 

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Hmmm... kommer osökt att tänka på saken som säger Grath hela tiden i "Belgariad".... Grulen eller vad han nu heter... Hmmm... låter intressant.... Man kan slopa vargarnaoch sätta in ett småfolk istället.... Grulprylen anfaller rp, som med nög och näppe lyckas hålla sig vid liv... och när det ser som sämst ut kommer lilleputtarna och stormar.... och lyckas driva grul på flykten... bara för att ta rp till fångar (om nu rp är så inteligenta så att de inte anfaller 500 lilleputtar.... det skulle inte förvåna mig)... De blir förda till lilleputtarnas by... där det blir tvingade till att utföra ett uppdrag... typ hämta Ullebutts (en rivalisenande "klans" hövding) dotter... eftersom Puttefjutt (lilleputtarnas son) vill att hon ska bli hans maka. Eftersom Lilleputtarna inte litar på rp (vilket är klart förståeligt om man känner mina rp) måste en av dem stanna kvar... och vem blir det om inte... osv.
Självklart släpps rp inte fria om de lyckas med uppdraget... lilleputtarna inser ju hur praktiska rp är för stammen... så alltså blir de tvingade att stanna... eller försöka fly... Något som inte borde bli allt för enkelt eftersom... ähhh orkar inte skriva mer... men fortsätt gärna att komma med förslag!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Ja, den där grath talande saken stämmer precis in på mina ideer som jag fick förrut, även om jag inte formulerade mig så noga.. Fast lilleputtarna hade jag nog andvänt på lite anorlunda sett... typ låtit rpna se dem på håll när dom anfaller exempelvis ett hyggelmonster eller liknande, och dessa inte mer än 3-4 dm korta varelser fullkomligt slaktar monster och lämnar en äcklig sörja av det f.d. monstret, dom ätern det inte, nej, för dessa småttingar äter bara ägg, men alla hot mot stammens förintas så fort de syns, och vackert blir det inte! Detta borde ge rpna en vis respekt för dom, och när rpna i striden mot den store dumme saken så ser rpna dom dyka upp, inte besten naturligtvis, som förövrigt just håller på att besegra rpna. Rpna borde nu bli rädda och försöka fly.. och besten hamnar naturligtvis i strid med småttingarna, kanske dödas han och ger spna tid å fly/gömma sig, kanske försöker han själv fly och småttingarna följer efter honom och rpna kan så fly nån annanstans, sedan blir det ett sju helvetes äventyr att ta sig vidare genom bergen eller fly tillbacks, av rädsla för just dessa små såttingar. Men jag vill nog ändra lite på dessa också, dom e små varelser ja, lever i flockar om ungefär hundra djur, ibland mer, sällan mindre, dom livnär sig på olika ägg från diverse äggläggande djur och hatar allt levande. Som attackeras vid blåta åsynen, oavsett vad det kan röra sig om, inte ens skulle dom låta bli en drake, och för att besegra dessa, om det nu är möjligt så måste dom nedkämpas till siste man... dom har inga vapen utan istället långa vasa kloer och hemska tänkdes, dessutom har dom kattögon som lyser mörker. dom har inga öron och ej heller någon form av hörsel, dock en har dom mycket känsliga fötter som känner minsta lilla vibration, och deras syn är motsvarande en katts. Deras skinn är ungefär som små sega läderbitar som täcker hela kroppen, påminner lite om d&d3e kobolder til utseendet, men utan svans och går med mera krökta ryggar, ungefär som vissa små apor. Dom tål ganska mycket stryk för sin ringa storlek. Och nu orkar jag inte skriva mer om dem...
 

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Hmmm... det var ju också en ide... och en inte allt för dum sådan... bara det att mina rp (eller hjärnan bakom dessa) inte är så mycket att ha... Jag är inte säker på att dessa skulle inse situationens allvar... utan skulle med glatt hjärta gå i strid med dem... vilket skulle sluta med en mycket långdragen strid... som skulle sluta med minst 4 (antal rp) blöta klumpar... och det nyss vita och vackra berget skulle ha fått ett smått bizarr röd nyans som skulle synnas som en fyr för alla båtfarare på en mils avstånd....
Skulle vara om jag gjorde så att de såg riktigt j***a onda ut... och totalt omöjliga att besegra... då kanske mina rp skulle fatta vinken... ska tänka på saken!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Men det borde skräma dem det där med hyggelmonstret, eller om man istället tar något ännu större och starkare, som rpna faktiskt är rädda för? Okej, en drake kanske inte är bästa lösningen men... Fan, jag tror nästan att jag själv har något jag vill spelleda här...
 

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Hmm... tja... det låter ju utan tvekan som en ganska bra ide.. fast mina rp är inte så gamla (typ 13 och jag är 20 *skäms*) så de gillar ganska löjliga rollspel... med mycket skratt... och inte så mycket stämmning!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Hmm... tja... det låter ju utan tvekan som en ganska bra ide.. fast mina rp är inte så gamla (typ 13 och jag är 20 *skäms*) så de gillar ganska löjliga rollspel... med mycket skratt... och inte så mycket stämmning!
Ahh... det e klart att det kanske kan påverka det hela, fast å andra sidan så händer det allt för ofta att vi i min grupp har stämningar som ligger på en nivå som vilken 13-åring som helst kan slå, eller 10-åring... :gremsmile: Fast jag får nog också erkänna att jag får ta åt mig en del av äran där också, inte bara mina spelare som e hopplösa...
 
Top