Nekromanti Örter och gifter

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Kom i samband med tråden om aspekter på att jag hade ett dokument liggande där jag samlat de örter och vapengifter som jag hittat i regelböckerna, och lägger här ut den som referensdokument, så att de går att söka på efter t.ex. område och årstid istället för enbart alfabetiskt.

Håll till godo!
 

Attachments

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Sweet, mycket lättare att få en överblick över gifter, droger och annat gräs. :gremsmile:
Har ju några i spelgruppen som använder sig av både det ena och det andra på sig själv och andra.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Stor ära, store och ärade Regmolar! Jag vet att jag kommer ha stor nytta av det där. Väldigt ambitiöst arbete.
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Är det inte standard att få minst en rollperson per grupp som får nackdelen missbruk? Jag kan allvarligt talat inte komma på en enda grupp med rps de senaste sju åren som inte innehållit en missbrukare av något slag. :gremwink:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vad tragisk, men jag tror du har rätt :gremsmile:

/Tibrand som alltid gillat rovriddaren som tog droger i Stormens vandrare tror han det var. Det var en hårding det.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Fahnen said:
Är det inte standard att få minst en rollperson per grupp som får nackdelen missbruk? Jag kan allvarligt talat inte komma på en enda grupp med rps de senaste sju åren som inte innehållit en missbrukare av något slag. :gremwink:
Helt klart, i Eon har vi haft alkoholister, knarkare, spelmissbrukare och för att återknyta till gifterna så har vi haft giftmördare.
Men jo, ständigt är det någon/några som är missbrukare, Mundana är en knarkad värld uppenbarligen.
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
k7e9 said:
Men jo, ständigt är det någon/några som är missbrukare, Mundana är en knarkad värld uppenbarligen.
Kan vi skylla allt på alverna? Alla vet ju att hasch är porten in till tyngre droger, och det där alvgräset gör mig lite misstänksam... :gremwink:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Nyx said:
k7e9 said:
Men jo, ständigt är det någon/några som är missbrukare, Mundana är en knarkad värld uppenbarligen.
Kan vi skylla allt på alverna? Alla vet ju att hasch är porten in till tyngre droger, och det där alvgräset gör mig lite misstänksam... :gremwink:
Jag tror faktist det, alver är knarkare - det är därför de med tiden blir inåtvända, deprimerade och mår psykiskt dåligt.
Mer om droger, gifter och örter tycker jag ska vara med i Mundana Bestar, men det kanske redan sas i tråden om den boken? Gärna med vinklingen om att alver är roten till all ondska i världen.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Det står väl tillochmed i beskrivningen av alvgräs att det skyndar på inåtvändheten?

Men faktiskt en intressant synvinkel, som kanske tillochmed bör funderas över. Kan detta stämma?



/Poseur choklad är gott :gremsmile:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Gah! Ge oss en spoiler någon gång, vi är hungriga och behöver en förrätt till det som komma skall!

huvva

//Tibrand som hatar att vänta.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Ymir said:
Det blir annars väldigt mycket knark i Västlanden, jag lovar :gremsmirk:

- Ymir, hobbybotaniker
Sweet! Det första jag tänker är Opiumhålor och sedan tänker jag "fan va bra det passar, varför har jag inte tänkt på det tidigare?".
 

freakpower

Veteran
Joined
10 Nov 2009
Messages
10
Jag tycker opiumhålorna snarare hör hemma runt Sunari, där man kan hitta Kiriyaalver som är nerrökta på alvgräs och inte har någon uppfattning om världen kring dem.

Men det går nog hem i Mûhad också...
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
freakpower said:
Jag tycker opiumhålorna snarare hör hemma runt Sunari, där man kan hitta Kiriyaalver som är nerrökta på alvgräs och inte har någon uppfattning om världen kring dem.

Men det går nog hem i Mûhad också...
Alverna var troligen först med Opiumhålor, de satte sig i hål under trädrötter och rökte bark, gräs, rötter, jord och smuts.
Sedan kom folk från Mûhad och förbättrade det hela.
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
k7e9 said:
Mer om droger, gifter och örter tycker jag ska vara med i Mundana Bestar, men det kanske redan sas i tråden om den boken? Gärna med vinklingen om att alver är roten till all ondska i världen.
Jag ska göra mitt bästa för att i smyg nästla in detta. Dvärgamakt och alvslakt är allt jag säger! Moahahaha! Eller... ööhhhrmm.... *sneglar över axeln så chefen inte ser detta...*

Nä, kanske inte dårå... :gremsmile:
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
Och för att återvända till det som tråden handlade om:
Ja, en mycket trevlig sammanställning. Den kommer jag spara på. =)
 
Top