Nekromanti Örter och Droger!

Eric

Veteran
Jag har många EON år bakom mig och finner EON intresant,
en värld utan gränser. Som en gamma EON spelare hittar man brister snabbt i ett RPG.

Anledningen till varför jag postar denna inlägg idag är på grund av vissa orsaker:

Som spelare spelar jag ofta karatärer som håller på med örter och droger. Det finns en hel del örter i EON. Sanninge är att vissa spelare och spelledare finner det svårt att använd örter och droger i rollspelet. Vissa speledare ignorera örterna och drogerna i boken helt och hittar på enga för att det käns lättare. Jag har lagg ner några måndare med att göra en Project om Örter och Droger. En project som gör de änklare för spelare och spelledare att hitta de örter de vill ha i rätta miljöer.

Om det finns någon intreserad EON spelare där ute som har Ideer om örter och drogers:

-Användningsområde (Mer en vad det står i boken)
-Nya örter ni har kommit på.
-Frågor om hur man kan balancera vissa örter och droger.
-Eller om ni arbetar på en Project om örter och droger.
-Har ni några fråger om örter?
-Med mera

Skriv gärna till
Rolle279@Hotmail.com
Eller MSN mej på Rolle277@hotmail.com
Det går bra att posta på forumet okså.

Rickard

Urverk speldesign
"-Användningsområde (Mer en vad det står i boken)"
Vad menar du med "användningsområden"? Själv ser jag hellre en bok om nyttoväxter än om direkta örter.. I min DoD-värld så använder folk sig av ett visst sorts vass för att fläta rep.. Tvättsvampar är väl ett ypperligt förslag på växter som kan bli nyttoväxter för människan utan att förtära dem..

Gör inte en massa örter och droger så man storknar.. Det är ju aptråkigt att läsa igenom.. Det är som att komma på femtontusen besvärjelser i ett rollspel.. Hitta på användningsområden istället och regler för hur man ska skapa egna örter.. Lite inspiration kanske du kan hitta i ett inlägg jag skrev? Gör även några örter och droger som förslag, men lämna helande och dödande droger utanför.. Det kan vem som helst komma på ändå..

Dessutom.. Om ni gör regler för hur man ska skapa egna örter/droger så behöver ni inte längre tänka på "-Frågor om hur man kan balancera vissa örter och droger."..

"Eller om ni arbetar på en Project om örter och droger."
Inte jag, men mer förslag på örter kan hittas på denna hemsida..
Sedan har Hasse gjort en örtbok som han gett länkarna till i ett inlägg..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som försöker med lite nytänkande