Nekromanti [Örebro] Söker 1-2 spelare till moddad DoD91 grupp.

Nkari

Veteran
Joined
24 May 2002
Messages
192
Location
Örebro
Tjo, vi är en bunt muntra typer som kör en moddad variant av dod91 (det mesta är moddat, egentligen bara D20 och vissa färdigheter som inte är moddade), och vi söker 1-2 spelare till gruppen då en har flyttat till göteborg, och en annan dragit sig ur av personliga skäl. Vi är för stunden 2 spelare och SL, vi håller just nu på och spelar igenom alla officiella gamla DoD91 äventyr och kampanjer, då en av oss är student och en jobbpendlar och har barn, så vi spelar runt 2 gånger i månaden, beroende på tentor, barn osv. Man kan säga att vi speltestar reglerna hela tiden och patchar dem lite smått då och då, då vi upptäcker något som känns fel.

Vi är inte friformare så att säga, så förvänta inte långvariga monologer av spelarna,(japp jag drar alla friformare över en kant.. ;) ) men ju mer man känner varandra desto mer ordentligt rollspelande blir det istället för rullspel, men det förstår du säkert.. =)

Det du även bör ha i åtanke är att de gamla DoD91 äventyren är rätt combat intensiva. Vi försöker o ta bort de mest meningslösa striderna för vi har märkt att det finns en del sånna i äventyren.

Vi har även ett forum då de flesta av oss är med i en förening radix lecti.
http://www.radixlecti.se/
Mitt telefonnr är annars 0737343039 och jag heter Billy.. =)
 
Top