Nekromanti Önskemål. Läs detta!

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Här är några Önskemål jag har på både Redaktionen och Användarna.
1. Undvik meningslösa inlägg.
2. Om jag skriver ett inlägg sen väntar jag runt en vecka så kanske det inlägget har hamnat flera sidor bakåt pga att det är 10-20 svar på ett annat inlägg som har kommit in efteråt. Det borde vara så att bara "start inlägget" syns, sen så står det t.e.x 12 bakom om det är 12 svar på inlägget.Det skulle spara plats och det skulle vara lättare att hitta ett intressant diskussionsämne.
Annars tycker jag att rollspel.nu är bra.
/Draugin
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
1. Undvik meningslösa inlägg.

Instämmer delvis. Det är dock en omöjlighet att ordna.

2.... ...Det borde vara så att bara "start inlägget" syns, sen så står det t.e.x 12 bakom om det är 12 svar på inlägget.

Denna funktion finns redan. Gå in på "redigera profil", välj "visningsinställningar" och ändra "Standardvy" till "Slå ihop trådar". Då kommer endast inlägget som startar en tråd att synas och till höger står det hur många svar det inlägget har fått.

/Azagthoth
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Till första önskemålet kan jag bara hålla med, men vi kan inte göra så mycket åt det tyvärr.

Angående andra önskemålet så har du redan den funktionaliteten. Om du klickar på "Redigera profil" uppe i menyn så kommer du till en sida där du har tre val. Välj "Visningsinställningar" för att ändra saker om hur det ska se ut på forumet.

Först ändrar du i droplistan under rubriken "Standardvy", så att det står "Slå ihop trådar" i den. Då kommer du bara se första inlägget i en tråd.

För att välja hur många trådar som ska synas på en sida ändrar du i rutan efter texten: " Totalt antal trådar att visas på sida: (standard är 10)". Lämpligt tal kanske kan vara 25 eller så.

När du gjort dessa två inställningar (och kanske ändrat andra saker) så är det bara att klicka på knappen "Bekräfta" så sparas informationen. Sen kommer du bara se huvudinlägget i en tråd på innehållssidorna och du kommer ha 25 huvudinlägg per sida i listningen.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top