DoD Önskelista Ereb Altor

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
På centralerebiskastäppen kan jag tänka mig
  • Högt gräs gärna typ. 1,80 så dvärgar, svartalfer och ankor har begränsad sikt
  • Stora husvagnar Fantasystyle med skeppshakar och krenelerade torn
  • Ovanliga dragdjur
  • Rovtranor som jagar i gräset
  • Tämjda rovtranor som rids av illerfolk
  • Insektoider i form av termiter med hivemind rester av tredje konfluxen???
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Tänker att insektoider kan vara som slätternas dvärgar. Deras underjordiska komplex är legendariska och deras tempel där de offrar landlevande kreatur till Mot och Zuuls ära.
Det låter som om du hamnat nere på de rasslande rasernas arkipelag ;) Men ett par megatermitkolonier även i norr låter guld!
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
I Mutant UA fanns en grupp mutanter som klev runt på styltor.
Det är ju gjort men jag skulle kunna tänka mig ett folk eller en grupp som gick på styltor i det höga gräset och jagade med hornbåge

Nu fick jag en idé om mastodontfångare typ som valfångare de jagar stora gräsätande bestar från sina klomuler. Ljustrar dem.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Den stora stora skogen
Svårt att hålla Symbaroum utanför
  • Oändlig jädra blandskog
  • Lindorm och drakormsland
  • Skogstroll
  • Kolmilar ankor från huset Travash
  • Trehövdade jättar
  • Älg, vildsvin, tapir, raggig skvader och skogs emu
Vad sägs om åttarmad tjärnfisk, asdvärgtiger och förrutnelsekråka* eller trehornad dvärälg? (Källa: Drakar och Demoner: Monster, Bok I: Kampanj)

* Låter som vanlig svartkråka - Carrion crow ;)
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
En annan del av Ereb Altor som inte är speciellt väldokumenterad är Akrogals västkust. Vad kan finnas där?
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Än mer spännande är ju ereb norra kust och östra vad är det som får orcher och barbarer att dra sig västerut.
  • Vindpinade barfredar/fyrar längs kusterna
  • Kustriddare
  • Isjättar
  • Frost
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Havet mellan Akrogals västkust och Erebs östkust är tillhåll för Lotans mor. Hon gillar inte hamnstäder det är därför de flesta bosättningar inte ligger vid kusten
 

Gaspard

Veteran
Joined
13 Nov 2021
Messages
101
Tänker att insektoider kan vara som slätternas dvärgar. Deras underjordiska komplex är legendariska och deras tempel där de offrar landlevande kreatur till Mot och Zuuls ära.
Älskar det. Hade själv slängt in sötvattensraugoner i stora flytande bon på Mefamirs sjö. Önskar överlag en större roll för insektoider, inte bara i konfluxtider.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
I Mutant UA fanns en grupp mutanter som klev runt på styltor.
Det är ju gjort men jag skulle kunna tänka mig ett folk eller en grupp som gick på styltor i det höga gräset och jagade med hornbåge

Nu fick jag en idé om mastodontfångare typ som valfångare de jagar stora gräsätande bestar från sina klomuler. Ljustrar dem.
I Frankrikes ’gräsländer’ använde sig herdar av styltor (vilket säkert fortfarande förekommer eftersom det är Frankrike vi talar om). Dekallas tchangues.

IMG_4964.jpeg
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
På centralerebiskastäppen kan jag tänka mig
  • Högt gräs gärna typ. 1,80 så dvärgar, svartalfer och ankor har begränsad sikt
  • Stora husvagnar Fantasystyle med skeppshakar och krenelerade torn
  • Ovanliga dragdjur
  • Rovtranor som jagar i gräset
  • Tämjda rovtranor som rids av illerfolk
  • Insektoider i form av termiter med hivemind rester av tredje konfluxen???
Det där gillar jag. Fantasifullt. Inte så vaniljigt.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Erebs östra stränder
  • En veganskhögkultur där Enkis prästerskap och demonkungen Pazuu(en karkion) vänt hela västra ereb ryggen.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Shagul vid iskanten, Siastra i Norra utmarkshärket, Häxmästaren mitt i Aidne bergen och Vicotnic i någon dammig oas på Dammvidderna. Nu i vuxen ålder förstår man ju att de är de mobbade magiutövarna. De som inte fått vara med på partyn i Krilloan, HOXOH eller Kandra.
Är fienden alltid en magiker som spårat?
 
Top