DoD Önskan: Enbladsscenarion, Drakslags önskan: bok med samling enblads scenarion

Kapten Haddock

Veteran
Joined
5 Oct 2020
Messages
18
Vad jag skulle vilja se för att göra DoD23 det ultimata single session rollspelet:
En samling enblads scenarion (max en A4 fram och baksida).
Antingen släppta lite nu och då eller i en egen bok.
För att göra det ännu mer ultimat, varje kommer med några färdiga karaktärer.

Likt Fantasy 3.0 från Saga games har men alla sina micro scenarion.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Du får spela på våra egon. Det här är ett spelmakarforum.

Jag tror ingen klarar av att skriva ett enblads scenario till DoD med karaktärsförslag.
 

Kapten Haddock

Veteran
Joined
5 Oct 2020
Messages
18
Du får spela på våra egon. Det här är ett spelmakarforum.

Jag tror ingen klarar av att skriva ett enblads scenario till DoD med karaktärsförslag.
Tänker scenarion på ett ark A4 och hjältar på separata sidor såklart. Men du kanske menade att det skulle vara svårt ändå?

vad är minimum för att skriv ett scenario sjulle du tro?
(Om vi bortser från att bara ändra textstorlek till löjligt liten 😂 )
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,873
Location
Marjura
Längden och stuket på de medföljande äventyren i Drakkejsarkampanjen tycker jag är alldeles lagom . En-kvälls. Knappt ngn prepp. Möjligen kunde något av dem fått breda ut sig lite mer (t ex Suckarnas Torn).
Fler sådana, tack.
 

Kapten Haddock

Veteran
Joined
5 Oct 2020
Messages
18
Saga games har ju massor med enbladsscenarion till Fantasy! 3.0. Man kanske kunde omarbeta dessa så de anpassas till DoD?
Och sedan rulla fram ett 10 tal olika karaktärer. Så har man ju snart ett trevligt häfte med korta scenarion som går att beta av på en kväll eller två per scenario. Med färdiga karaktärer.
Eller det kanske är oetiskt mot SagaGames.

Optimalt skulle väl vara om de gör det själva och släppet det som en tredjepartsprodukt!!?? :)(y)
hälsningar
Viktor
 
Top