Nekromanti Ön mitt i havet

En tanke som for genom mitt huvud är den gamla devisen - tänk om Mundanas invånare inte har samma behov av födointag som Jordens? Då fallerar hela resonomanget. ,-)

Tjaa en dagsranson sägs ju (gluttar i Spelarens handbok) väga mellan 0,5 och 1 kg och det skulle inte jag som gammal KokgrpC vilja försöka föda ens små människor på. Speciellt inte som färdproviant ofta intas i kombination med att man färdas typ 12h/dag via march eller ridning...
:-)

/Bjorn

Karolinerna fick som dagsranson 625 g torrt bröd, 850 g smör eller fläsk, 1/3 liter ärter och 2,5 liter öl. Skapligt tilltagen, men de fick säkert inte så mycket under ryska vintern...

Matte......

Jaha........ då har jag ju en..........massa tunnland. Om jag har fem kvadratmil då har jag hur många tunnland??? Min matte... :gremgrin:

Bak- och hemläxa!

"Om jag har fem kvadratmil då har jag hur många tunnland???"

Pluttifikation, min vän. Sådant där sysslade man med på mellanstadiet, typ! Och varje Windows har en miniräknare!

1 mil = 10 kilometer
1 kvadratmil = 1x1 mil = 10x10 kilometer = 100 kvadratkilometer.
1 kvadratkilometer = ca 200 tunnland.
1 kvadratmil = 100 kvadratkilometer = 100x200 tunnland = ...hur många tunnland?
5 kvadratmil = 5x100 kvadratkilometer = 5x100x200 tunnland = ... hur många tunnland?

Hemläxa: en mile är 1602 meter. Hur många kvadratmiles är dina fem kvadratkilometer?

Re: Bak- och hemläxa!

Hemläxa: en mile är 1602 meter. Hur många kvadratmiles är dina fem kvadratkilometer? Vad är det här för fråga!!! :gremgrin:

Men du vet väll inte ens vad en kvadront är!!!! :gremcrazy:

Re: Nu skiter jag i detta..... [ANT]

Men jösses... räkna ut det bara...

Back