Nekromanti Ölning och eventuellt god middag i gbg??

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Nån som har lust att sticka ut ikväll och käka gott samt ta några öl?? Kom med ett förslag på plats och tid!

//Flurtis
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Jag skulle inte ha något emot det. Jag kan nog komma loss när som helst, men har inte vidare koll på vart man går för att ta sig en god bit mat i min prisklass en kväll.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Kul!! Du kan väll PM ditt mobilnummer, jag tror inte jag har kvar det. Jag ska surfa runt efter några bra ställen! Nån annan som har något bra tips på ställe??

//Flurtis
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Några Förslag:

Johannebar, Bra recensioner. Tydligen hyfsade öl priser. Kolla menyn finns det mesta från pizza 59kr till huvodrätter för 100-180kr.

The Rover Verkar vara trevlig stämning. Jag tror att det är irländskt vilket alltid är ett plus. Maten kotsar 89-180kr

The Flying Scotsman Skotsk pub, lite dyrare huvodrätter men har tapas. Kolla Menyn.

Ett annat alternativ är ju Svenska Tapas Take Away tillsammans med några pilsner i någon lägenhet och så vidare ut på valfri pub efteråt.

//Flurtis
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Deadline

För att slippa en massa missförstånd så säger jag så här:

Om jag inte fått något defenetivt besked vid kl17:00 så är allting inställt. Detta för att jag vill hitta på någonting ikväll och vill kunna ha en reservplan som inte krockar. Så dom som vill hänga på får höra av sig innan kl 17 annars hittar jag på något annat.

//Flurtis
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,427
Location
Maastricht
Hade gärna hängt på, men nu blev det med lite kort varsel. Planera in det en vecka innan så blir det lättare att komma iväg. Vore kul om man blev ett litet gäng desutom.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Ja jag håller med dig, det blev lite väll spontant idag. Fick bara en impuls att jag ville käka gott och ta en öl i gott sällskap.

//Flurtis
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
The Rover och andra pubar

Sent ute, men tänkte ändå passa på att kommentera ett av ställena du föreslog och bidra med lite andra tips.

The Rover är mitt favorithak. Det är inte så oerhört irländskt (förr hette stället Irish Rover, men sedan ändrade de inriktning), men har stans trevligaste bartenders och ett riktigt bra öl- och whiskysortiment. Guiness finns i alla fall på fat om det är irländsk öl man är är ute efter (men på Rover känns det nästan lite mesigt att ta en Guiness).

Det är definitivt inte stans billigast pub, men maten är riktigt bra (klart bättre än standardpubmat) och jag är i alla fall beredd att betala några kronor extra för ölen när man får trevlig service och tillgång till ett bra ölsortiment. Dessutom är det krypavstånd till Goblin Games... Förhoppningsvis hinner jag förbi stället för att ta en öl och en burgare före min rollspelskväll ikväll.

Passar också på att kommentera det av de andra ställena du tog upp som jag själv har besökt... The Flying Scotsman tycker inte jag är lika trevligt som The Rover. Både ölsortimentet och maten är sämre, men jag har å andra sidan för mig att de brukar ha 2 för 1-erbjudanden avseende mat, så det kan eventuellt vara ett budgetalternativ. Stället lider tyvärr lite av närheten till Avenyn.

Andra pubar i Göteborg som kan vara värda ett besök är Kings Head (Andra Långgatan), Haket (Masthuggstorget), Jazzå (Andra Långgatan), The Red Lion (Mariaplan) och Karlssons Garage (Linnégatan). Undantaget Karlssons Garage har samtliga ställen lägre prisläge än Rover, men å andra sidan sämre ölsortiment och sämre mat. Karlssons Garage ligger nog i samma prisklass som Rover, har hyfsad mat, men sämre (men ändå fullt godkänt) ölsortiment och inte lika bra service. Haket har riktigt billig mat, men man får vad man betalar för - vägkrogsstandard.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,427
Location
Maastricht
Tycker vi kan försöka planera in en ny forumsöl med lite bättre framförhållning som kan fler dyka upp på, Sen kan vi dra till goblin games och dungeoncrawla !! :gremgrin:
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Vad sägs som nu på lördag för ett nytt försök?

The Rover lät ju trevligt, så varför inte säga där?

/Marcus intresserad
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Rover är klart najs, men jag är i sthlm, så ska pröva med Wirströms istället (ungefär samma sak :gremtongue:)

-Gunnar (på mässa)
 

Danno

Veteran
Joined
16 Sep 2000
Messages
118
Location
Göteborg, Sverige
Jag kan tänka mig att hänga på. Jag är nyinflyttad i Göteborg och känner ett visst behov av att lära mig hitta och lära känna lite rollspelare.
 
Top