Nekromanti Ölklubben

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Ölklubben är lite som filmklubben eller plattlyssnarklubben men ännu mer awesome. Här tipsar vi varandra om goda skummande drycker. Vill du vara fancy och slänga dig med uttryck såsom "doftar som svettig hästsadel", "smak av bränd cykelslang och skumbanan" och så vidare så är det okej. Men vill du bara tipsa om ett gott öl så är det ok också.

Om man vill använda en betygsskala rekommenderar jag denna:

:gremcry: 1
:gremsleep: 2
:gremsmile: 3
:gremlaugh: 4
:gremcool: 5

Veckans ölbryggeri, vars öl du uppmuntras prova, är Poppels (fd. Poppelsmans), ett mikrobryggeri i Mölnlycke. Deras öl finns att få tag i på systembolaget i Mölndal, Gårda och i Mölnlycke (finns även i beställningssortimentet).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Sereg said:
Om man vill använda en betygsskala rekommenderar jag denna:
Bu! Det här är den enda riktiga betygsskalan:

:gremwhistle: 1
:gremcool: 2
:gremcrazy: 3
:gremsick: 4
:gremsleep: 5
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Vimes said:
Sereg said:
Om man vill använda en betygsskala rekommenderar jag denna:
Bu! Det här är den enda riktiga betygsskalan:

:gremwhistle: 1
:gremcool: 2
:gremcrazy: 3
:gremsick: 4
:gremsleep: 5
Det är inte en betygsskala, det är en graderingsskala över fylla. Dock inte den magnifika finska fyllan.
 
G

Guest

Guest
För allmän utomhuskonsumtion rekommenderar jag Dale's Pale Ale som nu finns på burk i Systembolagets ordinarie sortiment. Ingen enorm smaksensation förvisso men lämpar sig väl för mängdkonsumtion och gör inte ont i plånboken.
Ger den nog 3,5 fylltrattar.

Annars ser jag på Untappd att den öl som fått högst poäng av mig är Oppigårds Amarillo. En fyra av fem kastspyor.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
I helgen har några god öl slunkig ner:

Poppels American Pale Ale. Humlig och god, en ny favorit. Betyg 5/5 :gremcool:

Napa Smith West Coast IPA. Helt ok IPA. Betyg 3.5/5 :gremsmile:

Sierra Nevada Ruthless Rye. Råg-IPA, smak av karamellmalt. Betyg 3/5 :gremsmile:

Electric Nurse Pale Ale. Lokalproducerad, kändes lite blaskig för att vara en Pale Ale. Betyg 3/5 :gremsmile:


Mycké IPA blir det nu för tiden ;-)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sereg said:
Electric Nurse Pale Ale. Lokalproducerad, kändes lite blaskig för att vara en Pale Ale. Betyg 3/5 :gremsmile:
Eftersom jag inte orkade förklara att jag numera är nykter för en flyktigt bekant på fest i helgen så smakade jag på Electric Nurse Pale Ale och Electric Nurse DIPA. PA:n var en helt okej PA, men inget märkvärdig. DIPA:n var däremot mycket blommig, fruktig och med balanserad beska och sötma. Ingen humlekäftsmäll, utan mer som en lätt örfil följt av en smekning på insidan av låret. Jag gillar!
PAn får 2/5, DIPAn får 3,5/5.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
弾幕 said:
Sereg said:
Electric Nurse Pale Ale. Lokalproducerad, kändes lite blaskig för att vara en Pale Ale. Betyg 3/5 :gremsmile:
Eftersom jag inte orkade förklara att jag numera är nykter för en flyktigt bekant på fest i helgen så smakade jag på Electric Nurse Pale Ale och Electric Nurse DIPA. PA:n var en helt okej PA, men inget märkvärdig. DIPA:n var däremot mycket blommig, fruktig och med balanserad beska och sötma. Ingen humlekäftsmäll, utan mer som en lätt örfil följt av en smekning på insidan av låret. Jag gillar!
PAn får 2/5, DIPAn får 3,5/5.
Jag köpte en DIPA också. Ska prova den till helgen.
 
Top