Nekromanti Öden

Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Ifall nu nån spelare från min grupp börjar läsa dethär pga dumhet eller nån annan åkomma så råder jag er att sluta nu.

*tar upp ett dubbelpipigt hagelgevär*... ögona bort... klicka på "bakåt"knappen...

De va bättre.


Ja, jag tänkte alltså dethär med hur mycket gudarna kan lägga sej i vanliga rollpersoners öden. Jag har funderat på ett äventyr som ska göra RP:na till nästan oskiljaktiga vänner, men sen ska dom förledas av två rivaliserande gudar och spelas ut mot varann. Nån närmre intrig tänker jag inte dra upp här, efetrsom vissa e nyfiknare än andra, men funkar det? Är det möjligt/troligt att gudarna gör så. Hur får man bäst effekt?

/Black Dwarf

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
"det möjligt/troligt att gudarna gör så"

Det beror väl antagligen på vad det är för RPs. Är dom små obetydliga äventyrare är väl chansen rätt liten även om den finns men är de berömda hjältar så ökar ju chanserna betydligt.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Luna Silvervarg

Veteran
Joined
10 Jun 2001
Messages
15
Location
Habo
Det beror väl antagligen på vad det är för RPs. Är dom små obetydliga äventyrare är väl chansen rätt liten även om den finns men är de berömda hjältar så ökar ju chanserna betydligt.

Håller med Anakha. Om det är vanliga äventyrare(som det kryllar av i världen) så är det nog inte så sannolikt att gudarna bryr sig särskilt mycket men om det är hjältar i någon form, kanske t.o.m en hjälte som gynnas av en särskild gud, så är det väl inte helt omöjligt.


/Luna
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Outgrundliga är herrens vägar..

Man behöver väl inte ha en ursäkt för att gudarna ska få upp ögonen för dom.. Dom kanske bestämmer sig för att ta dom första dom får syn på.. Dom kanske utmanar varandra..

"Välj ett medel, så kommer jag besegra dig på det!"
"Hmmmm.. Vad sägs om dom där fånarna?"

Eller så kan du ju alltid lura in rollpersonerna där dom inte borde vara..
Ett tempel eller en urgammal plats för dueller gudarna emellan..



(Och föresten ska det vara but I can still kick your butt /images/icons/tongue.gif)
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag har just kört klart en liknande kampanj, där jag spelade ut rollpersonerna mot varann i slutet som förkämpar för de två gudomligheterna. Rollpersonerna blev påtvinade ett val mellan gudomarna, vem dom skulle företräda, men visste inte vilken som var "ond" och vilken som var "god"... Funkade väldigt bra för mig, faktiskt... min kampanj tog ungefär 16 spelkvällar...från 14:00-07:00, vilket är så länge som vi brukar spela...

"My power is everything, defeat is absurd!"
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Fungerar gör det. Har använt mig av det några gånger. Hur man får bäst effekt ? bra fråga. Ett tips är att känna sina spelare så väl att man som SL kan manipulera dem utan att de tar illa upp eller märker det, för att slutligen föra dem in i den rikning man önskar.



/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 
Top