Nekromanti Öde

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Det tycks som det blev någe fel på min förra tråd.
Frågan löd iaf som sådan, ifall ödestron existerar i Mundana.
Det är nämligen så att jag har en rollperson som är agnostiker & undrar därför ifall det är möjligt att han tror på ödet.
Nå, filosofer?
 

Peder

Veteran
Joined
20 Mar 2003
Messages
12
Location
Göteborg
Filsosofiskt svar då, vad är ödet?

Jag kanske skriver ett långt inlägg imorgon, men jag är lite för trött nu :gremcrazy:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Självklart!

Självklart, Mundana är en mångfacetterad värld. Om den tanken uppkommit på vår jord, så har den med all säkerhet uppkommit där med.

Sen om ödet verkligen existerar på Mundana är en svår fråga. Än svårare är frågan om den existerar här...
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: Självklart!

okej, men det var det enda jag vill veta..

eller nej.. är det, enligt dig (jag litar på dig :gremwink:), vanligt isåfall att man tror på ödet?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Självklart!

Ja, det är det. Personen kommer inte uppfattas som avvikande, sålänge som han/hon smyger in Imays/Daaks/Guds vilja istället för ödet. Annars kommer inkvisitionen...
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Igentligen så borde han inte tro på det eftersom att dem som tror på ödet tror ju på att deras liv är förbestämmt och saker som händer har varit planerade sedan lång tid tillbaks, t.ex när de träffar en person så var det ödet som hade bestämmt att de skulle träffas.

Det borde ju också varit någon som har planerat ödet t.ex en gud. Det kan ju inte bara vara förbestämnt utav ingen. Någon måste ha bestämnt att just det skall inträffa!!!

Fast vem vet ???? Ödets makt äro storo !!!!!
 
Top