Nekromanti Återuppväcka Tiraker

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Hej,

Denna afton kommer jag med frågan om man kan återuppväcka en Tirak som odöd?

Under tex Lamia står det att dom inte kan återuppväckas för att deras gudinna har lagt in ett skydd mot odöda och demoner. Hur funkar det igentligen? nån som har mer koll änn vad jag har?

Tidigare har vi återuppväkt en Tirak som Belial och en annan Tirak gjordes till en Jordgast. Är detta möjligt?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Nej jag tror inte att tiraker kan bli gjorda till odöda.
Det är pga det du säger att deras gudinna satte in en förbannelse mot odöda "i" tirakerna.
Jag är dock inte 100% för det var längesedan jag läste men jag har bestämt för mig att detta var fallet.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Varför inte?

Det står ju inte uttryckligen att tiraker skulle ha något slags skydd mot att deras döda kroppar ska bli reanimerade. Det nämns faktiskt knappt. Vad som poängteras hårdast är att Maktah inte gillar demoner, men det betyder inte att tirakerna erhåller något speciellt skydd mot demoner. De gillar dom bara inte.

De mest antivandödska borde i sådana fall vara Jargier, eftersom deras religiösa föremål är som klippt och skurna för att hack'n'slasha vandödingar. Kan man reanimera jargier? varför inte? Dom är ju vanarer. Däremot är det klart att det är svårare att reanimera jargier eftersom deras kroppar helgas när de begravs. Samma sak borde gälla med tiraker.


/Naug
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Deras kroppar fungerar utmärkt att animera. Det är deras själar som är beskyddade av gudinnan och således därför som man inte kan göra Lamior av dem.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Tiraker kan inte återuppväckas till lamior (lamior får ingen näring av deras blod heller). Sedan står det ingenting om att de inte kan bli några av de andra högre/besjälade vandöda. Fast logiskt sett borde nog inte kunna bli det men lägre/icke besjälade vandöda kan de bli.

Tidigare har vi återuppväkt en Tirak som Belial och en annan Tirak gjordes till en Jordgast. Är detta möjligt?

Enligt mig borde inte belialen fungera men däremot jordgasten.

En liten fotnot till GrottrolletNaug: Det är typ bara krigarna och viktiga personer som helgas efters sin död. Dessa bränns på bål så det blir lite svårare än bara +Ob1T6 att reanimera dessa. Andra oviktiga personer bärs ut i djungeln/skogen/bort från byn utan vidare krusiduller så dessa är det inte svårare att reanimera ifall man plockar dem på en gång.

från V&N said:
Tiraker kan inte heller bli lamior, deras blod är likaså odrickbart för en lamia. Detta har att göra med Tirakernas gudinna Mahktah som gett sina skapelser krafterna att motstå demoner och vandöda.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Om jag inte misstar mig så annimerar Tzilan en Tirak i ett av exempeln.
Han lägger till ett par extra armar, människor armar men de fungerar bra endå, och sedan sätter ahn krokar på armarna.

Enligt min åsikt så är det bara lamior som de inte kan bli, eftersom deras gud ine gillar lamior, lamior med guden som inte får nämnas vis namn, hur är det då med dödsgastar som har guden Dibuk är inte de fiender, håller nog med de som anser att guden skyddar din själ och inte din kropp.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Just det ja, jag hadde inte boken framme och gissade på den mest "galna".

i alla fall så måste det bevisa att det går att Animera Tiraker som lägre vandöda...

"Föresten vill jag göra alla uppmerksamma på att jag saknade färdigheten "Anatomi" och införde den till Eon långt före VN kom. Nu är det min favvo bok och jag gillar reglerna förande både Anatomi och alkemi i "Necro syfte"

VH Jens.L "
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Just det ja, jag hadde inte boken framme och gissade på den mest "galna".

Pfft! Tzilan den mest galne? Av de nu levande så skulle jag nog ge titeln till Zathuri den fruktade (han är knäpp!). Av de historiska nekromantikerna så håvar Takhim Kamakir in första plats hur lätt som helst.

Föresten vill jag göra alla uppmerksamma på att jag saknade färdigheten "Anatomi" och införde den till Eon långt före VN kom.

Detta är faktiskt sant.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Re: Fruktade Necromantiker (TOT)

Tzilan är den mest grymme i hans sätt att få vad han vill.

Zathuri är mer som en Dr Exil som vill ta över/förstöra världen.

Takhim Kamakir är bara dum i huvudet (inte ens ett komiskt inslag).

Gillar föresten de beskrivna nacromantikerna de kryddar
min Necrogryta

"Necrogrytan sjuder så, rörd av Mumier båda två, kokar över låga ifrån underjord, mina vandöda begår så många mord,
smaka ej ty de e hett, skälvande likt vampyrers bett.
jag reder av med benemjöl, min blodhämmnare en rödfärgad pöl, i grytan han far, i grytan är köttet som Ghulen nog skar" -Humdumdidumdum-

VH Jens.L "Skuggpoet..................utan talang :gremwink:"
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Själen är skyddad men kroppen är som allt annat kött. Jag vet att det funkar har haft kampanj och haft 100 tirakghuler som "scoutforce".
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Svar på Naug

Jag har funderat på samma. Hadde dom vart skyddade hadde det ståt på fler ställen, änn bara under lamia, att det inte går att reanimera tiraker.

Om någon vet om det står någon annan stans änn under Lamia så får ni gärna säga till.
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Det känns skumt att det bara skulle vara lamior dom är skyddade mot, med tanke på att det inte är så vanligt. Så frågan är om även deras själ är beskyddad, men i sånna fall hadde det nog som sagt ståt nån mer stans.

Är det en personlig tanke eller är det nått du läst. Skulll gärna vilja veta var i sånna fall.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Är rätt så säker att jag läst det i Tiraker eller V&N. Kan vara så att det nämdes lite i båda. Det står att tirakerna är skyddade mot Lamior och demoner, detta på grund av att deras gudinna Mahkta (?) ville skydda dem från ondskan. Mycket utförligare kan jag inte skriva utan böckerna och jag har dem inte hemma just nu.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Re: Svar på Naug

Jag tror det står att ett tirak skelett är starkare än ett människo skelett, eller om det var Kragg. Jag säger att Mahktah (?) (olika stavning i olika böker), har "helgat" hela sitt släkte med "inteomvandlasjälentillodödmagi", men eftersom själen lämnar kroppen när man dör, så går det att göra själlösa vandöda av tiraker.
 
Top