Nekromanti Återregistrering startad

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Återregistrering av medlemmar har startat. Man måste omregistrera sig varje år för att vara kvar i föreningen och delta i årsmötet som ska hållas i början av året. Följ bara instruktionerna i mailet ni ska ha fått. Om ni inte har fått ett mail, kolla er skräpkorg eller spamfolder.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Jag antar att det kan ta några timmar eller kanske en dag innan det faktiskt dyker upp. Har det inte dykt upp de närmaste två dagarna har något konstigt hänt.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Har inte fått något mejl. Har du skickat till dig själv och sett att det funkar?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Jag har använt Sveroks återregistreringsservice som automatiskt skickar ut mail till gamla medlemmar om att återregistrera sig. Det är möjligt att deras system är lite segt.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag har inte fått något mail för återregistrerigen.

Går det att trigga utskicket på nytt, eller hur löser man det?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Hmm. Jag har inte fått nått heller, så det börjar helt klart kännas som att något blivit fel. Tyvärr måste jag vänta trettio dagar innan jag får trigga återregistreringen igen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Rymdhamster;n60848 said:
Hmm. Jag har inte fått nått heller, så det börjar helt klart kännas som att något blivit fel. Tyvärr måste jag vänta trettio dagar innan jag får trigga återregistreringen igen.
Någon som kan kontakta SVEROK och se om vi kan få hjälp?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
En lösning är att ta länken till självreggningen (finns i vår eBas), göra ett grupp-PM med alla föreningsmedlemmar och ge dem länken och be dem hojta när de reggat sig, så att man kan verifiera.

Så har jag gjort förr. För mailskicket strular alltid! ... Sedan vänta en tid, därefter jämföra förra årets medlemslista och den nya och manuellt kontakta de sista som fattas och ge dem ett deadlinedatum. Därefter är det imho upp till medlemarna själva att kontakta föreningen om de vill ordna medlemskap. Nog för att man har ett visst ansvar, men det har medlemarna i egenskap av intressenter också. ... Med andra ord kan man göra en del, men inte allt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Tack för påminnelsen. Tidigare i veckan gick tidsspärren ut för att pröva igen. Jag har nu prövat igen, och sidan sa den här gången att det kan ta upp till 24 timmar innan mailen går iväg till 2014 års medlemmar.

Förra året fungerade mailutskicket utmärkt. Jag hade inga problem alls vad jag minns utan jag tryckte på knappen och återregistreringarna började trilla in.

Solves lösning har jag prövat för enstaka registreringar i efterhand och min egen uppfattning är att det är bökigt och jobbigt. Det har visat sig vara mycket enklare att bara kräva in relevanta uppgifter från folk och registera dem själv. I alla fall när man vill ha koll på vilken föreningsmedlem som är vilken forumit. Detta är dock en fråga om personlig smak, antagligen: saker Solve tycker är jobbigt har jag inga problem med, och saker jag tycker är jobbigt tycker inte Sovle är nått att tala om.

Jag kan säga redan nu att jag inte kommer jaga folk som inte återreggat sig. Det gjorde jag inte förra året heller. När jag väl känner mig någorlunda säker på att återregistreringsmailet gått iväg ordentligt (dvs när en hel drös återreggat sig) så kommer jag göra ett par påminnelser i föreningsforat.
 
Top