Nekromanti Återregistrering för 2013 utskickad!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Återregistrering innebär att Sveroks eBas-system automatiskt, efter att jag tryckt på den rackarns knappen, skickar ut mejl till alla Föreningen WRNU:s medlemmar från 2012, med en förfrågan huruvida de önskar fortsätta sitt medlemsskap 2013.

Önskar man då förnya sitt medlemskap så följer man helt enkelt mejlets länkar och anvisningar för att göra sin återregistrering. Önskar man gå ur föreningen så struntar man helt enkelt i att göra detta.

OBS! Dock skulle jag vara djupt tacksam för ett PM eller ett mejl om avskrivet medlemskap så att jag så snabbt som möjligt an synka medlemslistorna eBas och Rollspel.nu-användare.

Jag har inte fått något mejl!
Först och främst, detta kan ta lite tid, så vänta några dagar och ta det lugnt. Kolla förresten skräpposten – man vet ju aldrig.

Har du nu i slutändan trots väntan inte fått något mejl, eller vet du kanske med dig att du har bytt mejladress sedan du registrerade dig i föreningen, och att den adressen numera är stängd/kasserad ... Ja, då är det bara att bli medlem igen, på nytt. Skicka ett PM eller ett mejl till mig, solvebring, så fixar vi det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Problem! Jag har fått mailet, men det är oläsligt:
=E2=80=A8=E2=80=A8Du f=C3=A5r det h=C3=A4r mailet eftersom du = var du medlem i F=C3=B6reningen WRNU under 2011. Vi hoppas att du tyckte = det var roligt och givande, och att du vill forts=C3=A4tta vara medlem =C3= =A4ven 2013!=E2=80=A8=E2=80=A8F=C3=B6r att bekr=C3=A4fta ditt medlemskap = f=C3=B6r 2013 beh=C3=B6ver du bara klicka p=C3=A5 l=C3=A4nken nedan och k= ontrollera att dina uppgifter st=C3=A4mmer. Om du flyttat, bytt telefonnu= mmer eller bytt mail ska du =C3=A4ndra det s=C3=A5 att uppgifterna blir r= =C3=A4tt. =20 =E2=80=A8
Och själva länken som jag ska klicka på ser ut så här:
=E2=80=A8https://ebas.sverok.se/signups/member_confirm/3988/0f69b11bdb7b3=
0b9367b2a574c3c6eb2=E2=80=A8
Nu har jag räknat ut att =E2=80=A8 är ett mellanslag, men det blir ändå inte en fungerande länk.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
Problem! Jag har fått mailet, men det är oläsligt:
=E2=80=A8=E2=80=A8Du f=C3=A5r det h=C3=A4r mailet eftersom du = var du medlem i F=C3=B6reningen WRNU under 2011. Vi hoppas att du tyckte = det var roligt och givande, och att du vill forts=C3=A4tta vara medlem =C3= =A4ven 2013!=E2=80=A8=E2=80=A8F=C3=B6r att bekr=C3=A4fta ditt medlemskap = f=C3=B6r 2013 beh=C3=B6ver du bara klicka p=C3=A5 l=C3=A4nken nedan och k= ontrollera att dina uppgifter st=C3=A4mmer. Om du flyttat, bytt telefonnu= mmer eller bytt mail ska du =C3=A4ndra det s=C3=A5 att uppgifterna blir r= =C3=A4tt. =20 =E2=80=A8
Och själva länken som jag ska klicka på ser ut så här:
=E2=80=A8https://ebas.sverok.se/signups/member_confirm/3988/0f69b11bdb7b3=
0b9367b2a574c3c6eb2=E2=80=A8
Nu har jag räknat ut att =E2=80=A8 är ett mellanslag, men det blir ändå inte en fungerande länk.
Det var sannerligen en jävla oreda. Jag skickar den vanliga registreringslänken till dig via PM.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Verkar som att återregistreringen mer eller mindre avstannat. Inga medlemmar har reggats på flera dagar nu?

... Detta är oroväckande, kort sagt. Var god och kolla era e-postadresser och försöka få detta gjort! ... Se startinlägget.

Tack på förhand!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Inte fått något mejl. Och nej, det ligger inte i skräpkorgen. Jag kollade nyss.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nå, nu har jag skickat mejl till Sverok och frågat hur lång tid man kan förvänta sig att det tar och hur stor pålitlighet den här tjänsten egentligen har. Förhoppningsvis får jag svar idag eller i början av nästa vecka.

Så länge vore det jättebra om alla som hittills inte fått något mejl kan PM:a mig. För beroende på Sveroks svar så kommer vi, du och jag, få lov att ta återregistreringen manuellt (man får en länk av mig osv.). Har redan gjort några sådana. ... OBS! Och som jag skrev i starten är det också bra att de som inte vill fortsätta också hör av sig så att jag med enkelhet kan synka medlemslistorna.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jaha, tyvärr är det följande som gäller:
Så länge vore det jättebra om alla som hittills inte fått något mejl kan PM:a mig. För beroende på Sveroks svar så kommer vi, du och jag, få lov att ta återregistreringen manuellt (man får en länk av mig osv.). Har redan gjort några sådana. ... OBS! Och som jag skrev i starten är det också bra att de som inte vill fortsätta också hör av sig så att jag med enkelhet kan synka medlemslistorna.
Sverok har nämligen tittat på saken och så vitt de kan se har alla mejl gått ut. Varför mejlen inte kommit fram till så värst många vet man inte; det är inget man kan se, dock skrev vederbörande att olika sortens mejlprogram kan påverka saken.

:gremsuck:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,686
Location
Rissne
solvebring said:
dock skrev vederbörande att olika sortens mejlprogram kan påverka saken.
Låter som ett riktigt "har di testat stänga av datorn och sätta igång den igen"-telefonsupportsvar, får jag väl säga.

Jag fick inte, och jag använder gmail. Kan de inte skicka mail så att de kommer fram till gmail så har de problem. Det finns inte ens i mitt spamfilter liksom.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
dock skrev vederbörande att olika sortens mejlprogram kan påverka saken.
Låter som ett riktigt "har di testat stänga av datorn och sätta igång den igen"-telefonsupportsvar, får jag väl säga.

Jag fick inte, och jag använder gmail. Kan de inte skicka mail så att de kommer fram till gmail så har de problem. Det finns inte ens i mitt spamfilter liksom.
Ärligt talat känner jag detsamma och funderar just på varför i hela friden man rekommenderar en tjänst som inte fungerar. ... Och som med tanke på vad den ska föreställa att göra och kan ställa till med borde fungera, i allra högsta grad.

Dock är det ju några som fått mail och reggat sig via det, och jag skulle tro att säkert flera av dem har hotmail respektive gmail ... Det är ju trots allt det vanligaste.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Tidsfristen har utlöpt!

Följande har skett och delgivits de medlemmar som inte är med oss in i 2013:
solvebring said:
Härmed, inför stundande årsmötet till vilket vi snart kommer att kalla, har alla de medlemmar som inte svarade på de olika återregistreringsmeddelandena (via forum, PM, Facebook och mejl) tagits bort från medlemslistor och forum.

Önskas återregistrering i efter hand, kontakta solvebring och gör en ny registrering via den information som han delger.
 
Top