Eon Återhämtning av Fokus

LeHdoor Thraan

Veteran
Hur upplever ni att det funkar? Kan man göra tex Nivå 1 1ggr/dag?

Har era spelare lätt författare komma upp i 4 kontroll vid Utmaningar? Det är väl bara I vissa lägen man gör Utmaningar/Konflikter?

Jag e en Eon SL Noob! 😂

Varje nivå kan bara användas 1 gång per spelmöte. För min del när jag spelleder så låter jag spelarna själva bedöma när de spelat på nivå 1, för nivå 2 och 3 så behöver de mitt godkännande för att få belöningarna för dem.

När det gäller konflikter så varierar det, allt beror på hur svårt jag väljer att göra dem. Har både haft resultat med 0 lyckade och 9+ lyckade. Tycker oftast spelarna inte har ett problem att nå 4-5 lyckade men det är inte helt ovanligt att de spenderar en del fokus på slagen.

Jag använder den nog lite oftare än jag egentligen skulle vilja, försöker minska hur ofta jag annonser dem för att istället försöka ge mer tid till själva rollspelet. Men saker som inte så är intressant att spela ut har jag inte några problem med att göra som utmaningar.

Man kan endast uppfylla ett Karaktärsdrag (oavsett Nivå) per Scen, när man har uppfyllt en specifik Nivå på ett Karaktärsdrag så är den kryssad till spelmötets slut. Under ett och samma spelmöte kan man alltså uppfylla Nivå ett 2-3 gånger; en gång för det Primära, en gång för det Sekundära, och ytterligare en gång för det Extra Sekundära (om man har ett sådant).

Back